پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران به سنگ اندازی‌ها در مسیر خرید ۲ هزار اتوبوس و جذب سرمایه ۱۰ هزار میلیاردی برای تهران اشاره کرد و گفت: برخی در شورای شهر نمی‌گذاشتند کار کنیم.
شعارسال: شکرالله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، می‌گوید در دوره مدیریت ۲ ساله و نیمه‌اش در این سازمان بیش از ۱۹ هزار میلیارد، جذب سرمایه برای شهرداری تهران داشته است و بهترین کسی است که می‌تواند به این سوالات پاسخ دهد. وی در روز‌های پایانی فعالیتش از فراز و فرود‌های فعالیتش در این مجموعه سخن گفت.

به من گفتند جرم شرکت پیمانکار را بر عهده بگیر

بنار با اشاره به اینکه نقطه ابتدایی شروع فشار‌های بیرونی همزمان با شروع فعالیتش در این سازمان را این‌طور تشریح کرد، یکی از شرکت‌هایی که به عنوان مشاور قبل از حضورش در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری با این مجموعه همکاری داشت، به دلیل سقوط یکی از جرثقیل‌هایش در پروژه مشارکتی که منجر به مرگ دو شهروند شده بود، از سوی دادگاه مقصر شناخته شد. بعد از این اتفاق یکی از اعضای شورای شهر به من زنگ زد و گفت این جرم را بر عهده بگیر تا این شرکت که در بخش خصوصی مشغول است، ضرر نبیند!


وی با بیان اینکه به چه قیمتی باید از اموال عمومی این خسارت را پرداخت می‌کردم؟ تاکید کرد، وقتی زیر بار پذیرش این خطا نرفتم و با وجود فشار‌هایی که بر من آمد دیگر اجازه ادامه همکاری این شرکت خصوصی را با سازمان ندادم و امور مربوط به این شرکت را به چند دانشگاه مطرح کشور واگذار کردم، برخی برخورد‌ها در صحن شورای شهر با سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران آغاز شد که بسیاری از منافع شهر را تحت شعاع خود قرار داد.

 
 
علل ادعای افشاگری‌های دقیقه نودی در شهرداری تهران چیست؟


تهرانی‌ها را از ۲ هزار اتوبوس نو محروم کردند

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، یکی از مهمترین پیامد‌های این تصمیم را در زمان رأی گرفتن پروژه‌های این سازمان در صحن شورای شهر عنوان کرد و گفت: چندین بار از صحن شورا علیه سازمان سرمایه گذاری سخنرانی شد و فعالیت‌های ما را بی دلیل مورد حمله قرار دادند. مثلاً در ماجرای تفاهم نامه‌ای که با یک شرکت مالزیایی داشتیم سعی شد در شورای شهر با طرح سوال، ما را به چالش بکشند، ولی در نهایت نتوانستند ایرادی به کار سازمان سرمایه گذاری بگیرند، اما می‌دانید در چنین شرایطی که پیرامون موضوع سرمایه گذاری حواشی به وجود می‌آید جسارت انجام پروژه از دو طرف گرفته می‌شود. این در حالی است که قرار بود ۳ خط ال آر تی، ۲ هزار دستگاه اتوبوس و تعداد قابل توجهی واگن مترو را به روش تهاتر مبتنی بر دستورالعملی که دولت ارسال کرد (دریافت این اقلام در برابر فراورده‌های نفتی) و در شرایط تحریم اقتصادی به نفع شهروندان بود به امضا برسانیم.

ماجرای رأی نیاوردن لایحه احداث دو هتل در شورای پنجم

وی اظهار داشت: دو پروژه هتل متأسفانه با غوغا سالاری همین عضو شورا در صحن شورای شهر مورد بی مهری قرار گرفت و این نگاه باعث شد ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت به شهر و سازمان سرمایه گذاری شهرداری وارد شود و در حالی که سرمایه گذاری در دو هتل، برگ افتخار شهرداری بود در جریان بررسی مخالفان می‌گفتند چرا در سال پایانی شورا این لایحه مطرح شده و چه کسی قرار است از آن سود ببرد!

به گفته وی همین اقدام در جریان تفاهم نامه دیگری با یک شرکت خارجی که با اجازه سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و با امضای وزیر اقتصاد و تأیید اداره پول‌شویی وزارتخانه قرار بود در برج میلاد و سرخه حصار سرمایه گذاری کند، تکرار شد و با غوغا سالاری در صحن شورای شهر رد شد.

بنار توضیح داد: در شرایطی که یکی از اعضای شورای شهر، سازمان سرمایه گذاری را پاشنه آشیل شهرداری قلمداد کرد، اما در دوره پنجم مدیریت شهری و در شرایط رکود اقتصادی، تأثیرات بیماری کرونا و تحریم‌های سنگین، در اوج فعالیت‌های اقتصادی در کشور قرار داشت و با فعالیت سرمایه گذاری با ۱۳۵ میلیارد تومانی سود عملیاتی و با برگزاری به موقع مجمع عمومی سالانه سازمان و تأمین یک پنجم بودجه شهرداری با ۵ هزار میلیارد تومان درآمدزایی توانستیم، قریب به ۳۰ هزار میلیارد از اموال شهرداری را به شهرداری برگرداندیم و در عین حال برای سال ۱۴۰۰ نیز شهرداری توانست قریب به ۲۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری جدید داشته باشد که بخشی‌اش در جریان پروژه شهر آفتاب بود.

وی ادامه داد: سال گذشته از مجموع عملیات مالی سرمایه گذاری در مناطق، سازمان و پروژه شهر آفتاب بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان جذب شد، در حالی که برخی سعی کردند این سازمان متضرر شود.

برخی در شورای شهر نمی‌گذاشتند برای جذب سرمایه گذار در شهر تهران کار کنیم

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از تلاش یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و یکی از شرکا در پروژه‌های مشارکتی با قدرت نامتعارفی که داشت در راستای برکناری‌اش و تلاش برای صدور ۴ بار حکم عزلش پرده برداشت و گفت: هرچند تصمیم داشتند نگذارند ما کار کنیم، اما در محاکم، سرمایه گذاری، فروش و باز گرداندن اموالی که حتی ۲۰ سال بود با شهرداری قرارداد بسته بودند و کاری انجام نمی‌شد موفق بودیم و آن‌ها را تعیین تکلیف کردیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از تسویه ۵۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت با بانک عامل خبر داد و گفت: باید از آقای امامی (معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران) تشکر کنم، در فشار‌های بی امان بر شهرداری از سازمان متبوع حمایت کرد و علاوه بر شهرداری در بزنگاه‌های غیراخلاقی نیز کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر از سازمان حمایت کردند و توانستیم از بحران‌ها سربلند بیرون بیاییم و افتخار آفرینی به زعم تکرار ناشدنی را انجام دهیم.

مناطق مجبور به جذب ۵۰ میلیارد تومان سرمایه شدند

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهرداران مناطق در سال‌های گذشته علاقه‌ای به جذب سرمایه نداشتند، اما در بودجه امسال جذب سرمایه گذار در مناطق اجباری شد، و تا جذب ۵۰ میلیارد تومان به مناطق تفویض شد، ابراز داشت: این سازمان می‌تواند تماماً نیاز‌های شهرداری را تأمین کند، در صورتیکه شهرداری و اعضای شورا توانایی تأمین سرمایه گذاری این سازمان را قبول کنند، که می‌تواند ارزش افزوده با ضرایب فزاینده بالا برای املاک و دارایی‌های شهر ایجاد کند، مثل سرمایه گذاری شهرداری تهران در بیمارستان آتیه دو، با ارزش ۶۰ میلیارد تومان که طی ۴ سال این عدد حدود ۷۰۰ میلیارد تومان فروش رفت، در حالی که تنها سهم ۱۲.۴ درصدی داشتیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در دوران حضورش در این جایگاه سند جامع سرمایه گذاری و مشارکت را تدوین کرده و در همه مسیر‌های سرمایه گذاری به ویژه در تبصره ۱۹ بودجه ۱۴۰۰ و شیوه پیگیری پرونده‌ها در محاکم و تعیین تکلیف پروژه‌ها تمرکز کرده است تاکید کرد: راه برای سرمایه گذاری در شهرداری تهران هموار شده، اما کسی باید در این جایگاه قرار بگیرد که قد و قواره‌اش به اندازه این سازمان باشد برای مثال اگر رأی تأمین اجتماعی را ببازد کل شهرداری و شهر تهران خسارت خواهد دید، چون اعداد این سازمان بسیار بزرگ است و باید این فرد به شهر آشنا باشد و در اصطلاح آدم بزرگ باشد.

وی در ادامه توضیح داد: شورای اسلامی شهر تهران باید به سمت طرح‌های فراملی برود و اشل این شهر به اندازه طرح‌های محله محور کوچک نیست، فعالیت‌های آن با شهر‌های اقماری تنیده شده و باید تمامی ابعاد مدیریتی حوزه‌های عمومی در این حوزه بهم گره بخورد.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش‌نیوز، تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۸۷۱۶۹، gostaresh.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین