پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
دو چک در وجه رییس دفتر شکرالله ینار رییس سازمان سرمایه گذاری با عنوان هزینه خارج از شمول صادر شده که مشخص نیست چه مصرفی داشته است
شعار سال: سندی رسیده که نشان می‌دهد سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران مبالغ مختلفی را با عنوان «هزینه‌های خارج از شمول امور جاری» برداشت کرده، بی آنکه مشخص شود به چه دلیلی این مبالغ هزینه شده است. سند اول مربوط به چک تاریخ ۲۶ /۹/ ۱۳۹۹ به مبلغ یک میلیارد ریال است که به شکلی عجیب در وجه مدیر دفتر مدیر عامل سازمان صادر شده است.

شکرالله بنار سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران

به موجب بند ۱۲ دویست و هفتاد و یکمین جلسه هیات مدیره جهت هزینه‌های خارج از شمول امور جاری صادرشده است. مبلغ ۱ میلیارد و پانصد میلیون ریال به موجب بند ۶ دویست و هفتاد و پنجمین جلسه هیئت مدیره باز هم جهت هزینه‌های خارج از شمول جاری اجازه پرداخت صادر شده است.

تخلف در شهرداری تهران

شهرداری تهران

ظاهرا سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران برداشت وجه به صورت «هزینه خارج از شمول» را بدون اشکال دانسته است اما آیین نامه مالی شهرداری تهران و همچنین آیین نامه مالی سازمان سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد چنین اقدامی خارج از قانون است.

بر اساس آیین نامه مالی شهرداری تهران (قسمت دوم - امور مالی - فصل اول - بودجه) ماده ۲۳ تصریح کرده که بودجه سالانه شهرداری عبارت است «از یک برنامه جامع مالی که در آن کلیه خدمات و فعالیت‌ها و اقداماتی که باید در طی سال مالی انجام شود همراه با برآورد مبلغ و میزان مخارج و درآمد‌های لازم برای تامین هزینه‌ها انجام آن‌ها پیش بینی می‌شود و پس از تصویب انجمن شهر قابل اجراست از طرفی فصل سوم -هزینه‌ها ماده ۳۳ پرداخت هزینه در شهرداری مستلزم طی مراحل سه گانه است:

الف- ایجاد تعهد در حدود اعتبار مصوب و مقررات جاری و تحقق یافتن تعهد.
ب- تشخیص مستند مبلغی که باید به هر یک از داینین پرداخت شود.
ج - صدور حواله در وجه داین یا داینی در قبال اسناد مثبته.

نکته دیگر اینکه بر اساس مواد ۵-۲-۴ (انجام فعالیت‌های مالی) آیین‌نامه مالی خود سازمان سرمایه‌گذاری تمامی پرداخت‌ها می‌بایست بر اساس قوانین جاری و از طریق چک در وجه ذینفع پرداخت شود. به همین دلیل در این مورد خاص مشخص نیست چرا باید این چک این مبالغ به نام رییس دفتر شکرالله بنار صادر شود؟ مگر آنکه سازمان به رییس دفتر بنار بدهی داشته باشد، که در آن صورت نیز نیازی به تصویب هیات مدیره نیست.

برای انجام هرگونه هزینه و پرداخت در شهرداری تهران و سازمان‌های وابسته باید در چارچوب بودجه سال مالی شهرداری تهران و اعتبارات مصوب شورای اسلامی شهر صورت پذیرد اما در این مورد، نه تنها بودجه شهرداری تهران، حتی در بودجه سازمان سرمایه گذاری هیچ‌گونه ردیف اعتباری جهت انجام هزینه‌های خارج از شمول جاری مشاهده نمی‌شود که مدیر عامل یا رییس یک سازمان بخواهد آن را برداشت کند.

همچنین جهت هرگونه پرداخت بر اساس موارد سه گانه ماده ۳۳ آیین نامه مالی شهرداری ابتدا می‌بایست هزینه انجام و مبلغ هزینه صورت گرفته کاملاً مشخص شود و در آخر چک در وجه شخص طلبکارو در قبال استناد مثبت صادر شود که در این دو مصوبه هیئت مدیره سازمان نه تنها هزینه صورت نگرفته است بلکه مبالغ چک‌ها در وجه مدیر دفتر مدیر عامل سازمان صادر که فاقد اسناد مثبت است، سوالاتی که مطرح می‌شود:

۱- منظور از هزینه‌های خارج از شمول امور جاری چیست و چرا در بودجه شهرداری تهران این چنین ردیفی وجود ندارد؟

۲- آیا هیئت مدیره سازمان اختیار دارد که بدون اخذ مصوبه شورا شهر هزینه‌ای فاقد اعتیار بر شهرداری تحمیل و آیین نامه مالی شهرداری و حتی خود سازمان را نادیده بگیرد؟

۳- آیا ذیحساب مستقر در سازمان که به عنوان ناظر قبل از خرج است، کنترل و نظارتی به این همه عدم رعایت قوانین ندارد؟

۴- پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بدون مستندات استفاده از وجوه بیت المال، چه منافعی جهت شهروندان تهران داشته است؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از رویداد ۲۴، تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۵۵۶۰۹، www.rouydad۲۴.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
0
0
شهرداری تهران در ایران نتونسته اونطور که باید فضا رو به مدیریت خودش در بیاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین