پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
برنج یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین غذاهای روی کره زمین است تا جاییکه در ژاپن و اندونزی برنج خدای خود را دارد. در شمال ایران نیز کاشت برنج رسم و رسوم خاص خود را داشته و جز جدایی ناپذیری از فرهنگ مردم شده است.
شعارسال: در مناطق شمال ایران تمام کار‌های مربوط به کاشت برنج و برداشت آن به صورت گروهی انجام می‌شود و همسایه‌ها با یاری و مساعدت یکدیگر، کار را به سامان می‌رسانند. این یاری رسانی را «یاوری» می‌نامند. کشاورزانی که «یاور» گرفته‌اند، پس از اینکه کار‌های زمین خود را تمام کردند، برای پس دادن «یاوری»، به کمک همسایگانشان می‌روند.
بدین ترتیب آغاز فصل کاشت برنج با “جشن یاوری” همراه است. به طور کلی کشاورزی در کشور ما ایران به دلیل اینکه به اندازه کافی صنعتی و به روز نیست همیشه با مسائل و سختی‌های فراوانی کشاورزان را رو به رو می‌کند که این امر در کاشت برنج به دلیل اینکه فرایند کاشت تا برداشت در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و باعث فشردگی بیشتر کار‌ها شده نمود بیشتری پیدا می‌کند.
۳۲ درصد برنج کشور تولید استان مازندران است.
۵۴ هزار و ۳۴۲ هکتار اراضی شالیزاری استان بعد از کشت اول به پرورش رتون و ۵۵ هزار و ۶۳۷ هکتار به کشت مجدد برنج اختصاص یافت که ۳۰۸ هزار و ۵۲۰ تن شلتوک برنج تولید شد.



شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۴۰۰۰۵۱۰۰۰۰۸۸۳، farsnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین