پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در مجموع وضعیت بارش استان در شش ماهه نخست سال آبی جاری نسبت به بلندمدت ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد و بر همین اساس آورد رودخانه‌ها و تغذیه آبخوان‌ها نیز کاهش شدید داشته است.
شعار سال: "سیدمحسن حسینی" در دیدار با فرماندار رامیان اظهار کرد: چند سالی است به علت برداشت بیش از مجاز از سفره‌های آب زیرزمینی وضعیت آبخوان‌های عمیق استان منفی است و حتی آبخوان‌های کم عمق استان که پس از سیل وضعیت بهتری پیدا کرده بودند به علت شالیکاری‌های وسیع در سال گذشته با افت مواجه شده‌اند.

حسینی اظهار کرد: اگر روند کشت شالی و چغندرقند که چند سالی است در استان آغاز شده است به همین منوال ادامه پیدا کند به‌زودی با پدیده نشست زمین در استان رو به رو خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: هر چند گفته می‌شود که چغندرقند نیاز به آبیاری ندارد و کشت پاییزه است، اما کشت چغندرقند در استان همراه با آّبیاری انجام می‌شود و مصرف آب آن از شالی کمتر نیست.

حسینی با بیان اینکه مطالعات اجرایی سد قره چای رامیان وارد موافقتنامه سد زرین گل شده است، گفت: فاز دوم مطالعات سد قره چای رامیان در سال جاری انجام می‌شود.

وی افزود: بتنی کردن و مدرن کردن کانا‌های انتقال آب حوضه فندرسک نیز از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای استان در شهرستان رامیان است که به‌زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.

فرماندار رامیان نیز در این جلسه ضمن تشکر از تلاش‌های مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در مدیریت منابع آبی استان، اظهار کرد: در حوزه آب تا اتفاقاتی، چون نشست زمین رخ ندهد برای مردم و مدیران قابل درک نیست.

"جواد صادقلو" با بیان اینکه اگر در حوزه آب بدون تخصص برنامه‌ریزی کنیم در آینده با نیاز حیاتی مردم سروکار داریم، افزود: اگر روند کاشت برنج در استان ادامه داشته باشد در سال‌های آینده حتی برای آب شرب هم در استان با مشکل مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: در سفر اخیر رئیس مجلس به استان مقرر شد ۳۰ میلیارد تومان به سد قره چای اختصاص یابد تا پس از مطالعات نهایی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1400، کد خبر: 4959563،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
وقتي در زمينه تئوري كشاورزي انقد خوبيم چرا نتونستيم در زمينه عملياتي خوب اقدام كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
چه محصولاتی را می‌شود بجای برنج و چغندر کاشت که آب کمتری مصرف شود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین