پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۹۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
اسمش هست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اما‌ای کاش ایشان را دعوت به مناظره کنید و در حد سه ساعت سوال و جواب پس بدهند. بعد خودتان می‌فهمید که چه بر سر مدیریت بحران کشور آمده است؟ تا کی کشور باید هزینه سو مدیریت را بدهد؟ تا کی باید انقلاب از فعالیت مدیران ناتوان تضعیف شود؟ تا کی؟ آقای اسماعیل خان نجار (شما بگوئید دکتر نجار، احتمالا بیشتر خوششان می‌آید)، به درستی فرموده اند که در استان‌های شمالی با بحران کم آبی مواجهیم. سوال اینجاست که این مسئله در شرایط حاضر، بحران محوری کشور است که شما وقت خودت و دیگران را بدان اختصاص داده و جلب نظر و توجه می‌کنی؟ مردم حق نظارت بر عملکرد مدیران دولتی را می‌خواهند، آقایان مجلس و قوه قضائیه لطفا به این خواسته حساسیت نشان دهید. اگر این مهم تحقق یابد، باور بفرمائید کند ذهن‌ترین مدیران دولتی هم مجبورند خودشان را تکان دهند.
شعار سال: اسماعیل نجار در رضوانشهر ضمن قدردانی از تلاش‌های فرماندار شهرستان افزود: اگر این سردهنه‌های کشاورزی در اسرع وقت ترمیم و بازسازی نشوند، مشکل بزرگی در پیشرو خواهیم داشت.

نجار با بیان این مطلب که در سال گذشته مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای همین منظور در اختیار استان‌های شمالی قرار گرفت، گفت: سهم استان گیلان در خصوص مدیریت بستر رودخانه‌ها از این میزان ۴۵ میلیارد تومان بود که با توجه به بروز خشکسالی امسال این رقم باید افزایش چشمگیری یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برگزاری جلسه و نشست در ستاد مدیریت بحران استان در استانداری گیلان گفت: این نشست بسیار حائز اهمیت بود و پیرو آن بازدید‌های میدانی از اراضی کشاورزی داشتیم که پس از جمع بندی در حضور وزرای کشور، نیرو و روسای سازمان برنامه و بودجه و سازمان هواشناسی، تصمیم نهایی برای این امر گرفته خواهد شد.

وی عنوان کرد: بحران کم آبی در سطح استان‌های شمالی نمود دارد و طی این بازدید‌ها این بحران در سطح شالیزار‌های شهرستان هایی، چون رضوانشهر بسیار جدی‌تر است که با تلاش و مدیریت خوب فرماندار این منطقه، کار‌های بسیار خوبی تا این لحظه انجام شده است.

دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و عملیات فرماندهی پاسخ به بحران با اشاره به تداوم آموزش در زمینه مدیریت بحران گفت: در سال گذشته در این رابطه در سطح حدود ۲۸ استان اقدام شد و با ساخت فلیم کوتاه در این زمینه قصد داریم این شیوه آگاه سازی را در سطح مردم نیز گسترش دهیم.

فرماندار رضوانشهر نیز گفت: هم اکنون سردهنه امیربند پونل بر روی رودخانه شفارود با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بصورت استاندارد در حال ساخت می‌باشد که برای شالیزار‌های این شهرستان و اراضی کشاورزی بندر انزلی بسیار حائز اهمیت است.

محمود قاسمی افزود: ۸۰ درصد از زمین‌های کشاورزی تحت کشت برنج این شهرستان از طریق نهر‌های سنتی آبدهی می‌شوند که امسال بر اثر کم آبی با ۶۰ درصد کاهش آب رودخانه مواجهیم.

وی بیان کرد: هم اکنون در سطح حدود سه هزار هکتار از شالیزار‌های رضوانشهر و پره سر شاهد تنش آبی هستیم که این میزان معادل ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی در سطح ۳۶ روستا می‌باشد.

فرماندار رضوانشهر با بیان این مطلب که ۱۲ درصد از اراضی کشاورزی ما هنوز شخم نخورده اند، افزود: شخم اول زمین‌های کشاورزی که معمولا در فصل زمستان انجام می‌شود، بدلیل نبود آب تا کنون در وسعت بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان انجام نشده است.

وی بیان کرد: تا کنون کشاورزان مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر تنها ۵ درصد از شالیزارهایشان را نشاء کرده اند.

وی گفت: در سطح رضوانشهر و پره سر ۸۸ حلقه چاه وجود دارد که از این میزان ۱۵ حلقه نیاز به تعمیر و تجهیز داشته و آمار سردهنه‌های این مناطق نیز ۵۸ مورد می‌باشد که از این تعداد ۴۴ مورد سنتی و ۱۴ سردهنه بتنی است.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش بنام‌های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که دارای بیش از ۱۰ هزار هکتار شالیزار می‌باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۳۱۲۳۲۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین