پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
روایت تاریخ، روایت داستان وار وقایع نبوده و باید از دریچه تفکر و فلسفه، همچنین از زاویه دید علوم سیاسی و جریان شناسی و جریان یابی‌ها بدان نگریست. کشوری که به تاریخ توجه ندارد، ریشه‌های تفکر جریانی نخواهد داشت و کشور فاقد جریان شناسی‌های فکر، قادر به تمدن سازی نیست. در برنامه سوره شبکه چهار سیما، مسعود دیانی با یعقوب توکلی در مورد سرمایه‌داری اموی و وجوه سرمایه‌دارانه حکمرانی و زندگی بنی امیه گفتگو می‌کند. صحبت‌هایی که ارزش چندین بار شنیدن با نگاه آگاهی یابی از تاریخ سیاسی اسلام، آسیب شناسی جریان حاکمیت اسلامی از منظر‌های شاخص‌های انتصابات نادرست و اتحاد نامناسب سیاست با اقتصاد را دارد.
شعار سال: دکتر یعقوب توکلی متولد ۱۳۴۶ در شهر آمل، محقق و مورخ و مدرس و کارشناس مسائل سیاسی است. وی دارای کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل می‌باشد. همچنین دارای تحصیلات حوزوی تا سطح چهار است. او در زمینه‌های جریان‌شناسی تاریخ نگاری، جریان‌شناسی سیاسی، جنبش‌های اسلامی، تاریخ تحولات معاصر، تاریخ دفاع مقدس و شخصیت‌شناسی معاصر دارای تخصص می‌باشد. از فعالیت‌های اجرایی وی می‌توان به سردبیری نشریه زمانه، مدیریت گروه تاریخ تمدن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیریت گروه ارشاد و تبلیغ مرکز پژوهش‌های مجلس و مدیریت گروه شهدا در پروژه دائره المعارف دفاع مقدس اشاره کرد. وی همچنین دارای سوابق تدریس در دانشگاه‌های سوره، شهید بهشتی، شاهد و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم است. از توکلی تا کنون بیش از ۳۰ اثر علمی و پژوهشی منتشر شده است.

نام توکلی را همچنین می‌توان در میان نگارندگان کتاب تاریخ سوم دبیرستان یافت. هر چند که کتاب «اسلام گرایی در مصر»‌ش، او را در جوانی مشهور کرده‌بود. یعقوب توکلی کارشناس تاریخ است و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی که دانش‌های حوزوی را نیز تحصیل کرده است. امروزه مقالات بسیاری از وی در این سه حوزه یافت می‌شود. اما او را باید در تاریخ پس از شهریور ۲۰ خبره دانست. نظریه‌پردازی او درباره جریان‌های تاریخ‌نگاری در ایران، به گفتمانی در این حوزه تبدیل شده‌است. تدوین و نقد خاطرات شخصیت‌های پهلوی مانند «جهانگیر تفضلی» و «علی امینی»، «اسلام گرایی در مصر» با نگاه به تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در مصر، «دار بر دوش» (زندگینامه داستانی شهید سید علی اندرزگو) و سه کتاب در دست انتشار «راز درخت سیب» (بررسی شبه داستانی نظریات مربوط به انقلاب اسلامی)، «نظریه انقلاب و تروریسم در ایران» و مجموعه مفصل «نقد تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» از جمله فعالیت‌های ایشان در خصوص انقلاب اسلامی است.
 
سرمایه‌داری اموی و هشدار برای انقلاب اسلامی
 
روایت تاریخ، روایت داستان وار وقایع نبوده و باید از دریچه تفکر و فلسفه، همچنین از زاویه دید علوم سیاسی و جریان شناسی و جریان یابی‌ها بدان نگریست. کشوری که به تاریخ توجه ندارد، ریشه‌های تفکر جریانی نخواهد داشت و کشور فاقد جریان شناسی‌های فکر، قادر به تمدن سازی نیست. در برنامه سوره شبکه چهار سیما، مسعود دیانی با یعقوب توکلی در مورد سرمایه‌داری اموی و وجوه سرمایه‌دارانه حکمرانی و زندگی بنی امیه گفتگو می‌کند. صحبت‌هایی که ارزش چندین بار شنیدن با نگاه آگاهی یابی از تاریخ سیاسی اسلام، آسیب‌شناسی جریان حاکمیت اسلامی از منظر‌های شاخص‌های انتصابات نادرست و اتحاد نامناسب سیاست با اقتصاد را دارد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین