پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به پرورش میگو در اراضی ساحلی استان گفت: در این راستا بیش از دو میلیارد قطعه بچه میگو در پنج هزار استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.
شعارسال: علی بازدار در بوشهر با اشاره به پرورش میگو در ۶۱۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: پرورش میگو در ۱۱ منطقه ساحلی استان بوشهر همجوار خلیج‌فارس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اراضی پرورش میگو نسبت به سال گذشته ۵۰۰ هکتار افزایش داشته گفت: بیش از دو میلیارد قطعه بچه میگو در پنج هزار استخر و ۳۵۷ مزرعه برای پرورش ذخیره‌سازی شده که برداشت آن آخر شهریورماه آغاز می‌شود.

وی مراکز پرورش میگو را در ۱۱ منطقه ساحلی استان بوشهر دانست و بیان کرد: سایت پرورشی شیف بوشهر دارای بیشترین سایت با یک هزار و ۱۶۶ استخر و پس از آن سایت رودحله با بیش از ۸۴۶ استخر پرورشی در فعالیت پرورش میگو مشارکت دارند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن میگو را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: پرورش‌دهندگان میگوی استان بوشهر سال قبل ۲۳ هزار تن میگو تولید کردند که امسال پیش‌بینی افزایش هفت هزار تنی نسبت به سال قبل شده است.

بازدار جایگاه استان بوشهر در پرورش میگو را برتر دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و این در حالی است که با افتتاح شهرک شیلات رودشور میزان تولید میگو پرورشی دو برابر افزایش می‌یابد.

یکی از تولیدکنندگان میگو در بوشهر با اشاره به همکاری برای توسعه زیرساخت‌های پرورش میگو تصریح کرد: پرورش‌دهندگان میگو نیاز به حمایت در بخش‌های توسعه زیرساخت‌ها و منابع مالی دارند.

وی با اشاره به این که حمایت از تولید کنندگان و مانع‌زدایی نامیده شده بیان کرد: برای تحقق شعار امسال نیاز است مسئولان در حل مشکلات پرورش‌دهنده از جمله پرداخت تسهیلات بانکی، تأمین زیرساخت‌ها در سایت‌های پرورشی از جمله اجرا طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی همکاری کنند.
 

ذخیره بچه میگو‌ها در بوشهر
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری مانا، تاریخ انتشار:۱ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۹۰۶۸۳، mana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین