پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از صادرات ۱۲۵ هزار تنی مجموع آبزیان و درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری آن برای کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود مجموع صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۰ هزار تن برسد.
شعار سال: رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از صادرات ۱۲۵ هزار تنی مجموع آبزیان و درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری آن برای کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود مجموع صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۰ هزار تن برسد.

علی اکبر خدایی اظهار داشت: با وجود شیوع کرونا، اما همچنان شاهد فعالیت بخش صادرات آبزیان بودیم به گونه‌ای که طی سال گذشته ۱۲۵ هزار تن انواع آبزیان با در‌آمد ۵۰۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شد.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، بیان داشت: از این میزان ۲۷ هزار تن به صادرات میگوی پرورشی و مابقی آن به صادرات ماهیان گرمابی، ماهیان غیر مأکوکل، قزل آلا، خاویار و کنسرو تن ماهی اختصاص داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: عمده صادرات ماهیان گرمابی گونۀ کپور بوده که به کشور عراق صادر شده و ماهی قزل آلا نیز به کشور‌های همسایه صادر شده است.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تصریح کرد: در بین ماهیان غیر مأکول نیز گونه ماهی مرکب و یال اسبی نیز بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

خدایی به افزایش سالانه صادرات خاویار پرورشی اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته صادرات خاویار پرورشی از ۹۰۰ کیلو به چهار و نیم تن افزایش یافت که این در نوع خود رقم قابل توجهی است.

خدایی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات میگوی پرورشی ایران در سال‌های گذشته به کشور‌های جنوب شرق آسیا صورت می‌گرفت، اذعان داشت: سال گذشته در مجموع ۴۵ درصد میگوی ایران به کشور‌های مذکور صادر شد.

این سرمایه گذار بخش خصوص در صنعت شیلات، تصریح کرد: مابقی میگوی پرورشی به کشور‌های عربی به ویژه امارات، عمان، قطر و روسیه صادر شد.

وی به کاهش صادرات میگو به روسیه به دلیل کرونا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: صادرات میگو به روسیه در سال ۹۸، ۹۰۰ تن بود که این رغم در سال ۹۹ به ۳۰۰ تن رسید.

رئیس اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان ایران، همچنین میزان صادرات میگو‌های پرورشی به کشور‌های اروپایی را زیر هزار تن در سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به تولید ۴۹ هزار تن میگوی پرورشی در سال ۹۹، مجموع صادرات سال گذشته را ۲۷ هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: این در حالی ست که با وجود تولید ۴۷ هزار تنی میگوی پرورشی در سال ۹۸ مجموع صادرات در آن سال، ۲۹ هزار تن بوده است.

خدایی به پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن میگوی پرورشی در سال جاری اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: همانطور که پیش بینی شده شاهد افزایش تولید میگوی پرورشی در سال جاری و ارزآوری بیشتر و در نهایت رضایت مندی پرورش دهندگان بخش خصوصی باشیم.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت شیلات، اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکلات ناشی از شیوع کرونا در صادرات، امسال شاهد افزایش صادرات و در نهایت ارزآوری بیشتر به کشور باشیم.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، بیان داشت: امیدواریم روند افزایش صادرات خاویار پرورشی در سال‌های آتی نیز با همین سرعت ادامه داشته باشد.

خدایی خاطرنشان ساخت: پیش بینی می‌شود امسال با افزایش صادرات آبزیان همراه باشیم به گونه‌ای که رقم نهایی صادرات حداقل به ۱۳۰ هزار تن خواهد رسید.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مانا  ، تاریخ انتشار:  15 شهریور1400، کدخبر:۹۰۸۰۷ ،www.mana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین