پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکیدکرد که همشهریان نباید به‌شایعه‌های مغرضانه دشمنان خارجی و جاهلان داخلی علیه واکسیناسیون کرونا توجه کنند.

شعار سال:به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر درجلسه ستاد مبارزه با کرونا ویروس طی سخنانی اظهار داشت: روند کرونا در قم به‌هیچ عنوان کاهشی نشده و در آستانه هزار نفر بستری بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها قرار داریم.
 
 وی افزود: تعداد بیماران بد حال رو به‌افزایش است و آمارهایی که در فضاهای مجازی در خصوص کاهشی بودن روند بستری بیماری در قم داده می‌شود، اشتباه است. 
 
 قدیر با تاکید بر اهمیت رعایت دستورهای بهداشتی گفت: ریشه تمام این مسائل تجمع‌ها در قم است و تا زمانی که جلوی این تجمع‌ها گرفته نشود و کمیته‌های استانی به وظایف خود عمل نکنند، وضع ما همین‌گونه خواهد بود.
 
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد واکسیناسیون در قم گفت: روند واکسیناسیون در قم شتاب خوبی گرفته است و از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما هنوز مطلوب ما نیست و باید گروه‌های سِنی هدف به‌مراکز مراجعه کنند. 
 
وی افزود: در پیک پنجم که در آن هستیم، هیچ یک از کادر درمان که واکسینه شده بودند، گرفتار کرونا به صورت شدید نشده و بستری نشدند که این نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون و تاثیرگذاری آن است.
 
 قدیر به‌تبلیغات دشمنان خارجی و جاهلان داخلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه تبلیغات ضد واکسن در قم زیاد است و به‌تازگی نیز در یکی از روستاهای قم کلیپی منتشر شد که مردم روستا واکسن زده و فوت کردند که بررسی کردیم و نشان داد شایعه و کذب محض است و صحت ندارد و دستگاه قضایی پیگر موضوع است.
 
 وی با اشاره به‌اهمیت رفتار مناسب با بیمار گفت: همکاران بنده در مراکز درمانی خسته شده‌اندکه به‌آنها خدا قوت می‌گویم اما این خستگی دلیلی بر رفتار نامناسب با مردم نمی‌شود و باید با نهایت دقت و احترام با بیمار برخورد شود، که البته اکثر کادر درمان رفتارشان با بیمار کاملا پسندیده و انسانی است.
 
 قدیر همچنین درخصوص برخی شایعه‌ها در مورد اکسیژن در مراکز درمانی بیان کرد: اکسیژن در بیمارستان‌ها به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و تاکنون هیچ مشکلی نداشته و با شرکت‌های تامین اکسیژن نیز همواره در ارتباط هستیم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا ، تاریخ انتشار:  10 شهریور   1400، کدخبر:84457387 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین