پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
عمل بوسیدن در انظار عمومی ۶۰ ضربه شلاق به دنبال دارد و بوسیدن زوجین در مکان عمومی جرم کیفری نبوده و مجازات آن‌ها حبس به مدت ۲ روز تا ۲ ماه و ۷۴ ضربه شلاق است. مردی اگر همسر خود را انظار عمومی ببوسد چنین عملی گناه محسوب نمیشود و تعزیر ندارد مگر اینکه قاضی تشخیص دهد باعث شیوع فساد در جامعه میشود در اینصورت تعزیر مناسب است.
شعار سال:  در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی آمده است: هر گاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.

تقبیل به معنای بوسیدن است و مضاجعه به معنای همبستر شدن است.

همچنین در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی آمده است: هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم میگردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

شکایت از رابطه نامشروع
در آیین دادرسی کیفری آمده است:که در جرایم روابط نامشروع احتیاجی به شاکی خصوصی ندارد و برای رسیدگی به آن نیازی به شاکی خصوصی یا مدعی العموم نیست.

نیروی انتظامی میتواند با صلاح خود هر زمان بخواهد به این جرایم رسیدگی کند در زمانیکه نیروی انتظامی دختر و پسر را دستگیر کنند پس از رفتن به کلانتری در مرحله دوم به دادسرا فرستاده میشوند.

اما اگر خانواده دختر از دوستی یا نامزدی دخترشان با پسر آگاه باشند پرونده را می‌بندند.

اما اگر خانواده دختر از پسر شکایت کنند دختر به منظور معاینه به پزشکی قانونی فرستاده مشود و سپس پرونده به مراحل جدیدی وارد میشود.

اعمال منافی عفت غیر از زنا
انجام هرگونه روابط جنسی که منجر به عمل نزدیکی (مواقعه) نگردد انجام این اعمال به صورت مادی و فیزیکی باشد همانند:مکالمات تلفنی میان زن و مرد و اعمالی مانند:نوشتن نامه عاشقانه شامل این ماده نمی‌شود.


مجازات بوسیدن در قانون
عمل بوسیدن در انظار عمومی ۶۰ ضربه شلاق به دنبال دارد و بوسیدن زوجین در مکان عمومی جرم کیفری نبوده و مجازات آن‌ها حبس به مدت ۲ روز تا ۲ ماه و ۷۴ ضربه شلاق است.

مردی اگر همسر خود را انظار عمومی ببوسد چنین عملی گناه محسوب نمیشود و تعزیر ندارد مگر اینکه قاضی تشخیص دهد باعث شیوع فساد در جامعه میشود در اینصورت تعزیر مناسب است.

اثبات روابط نامشروع
برای اثبات رابطه نامشروع راه حل‌های گوناگونی وجود دارد که میتوان کار‌هایی مانند بررسی مکالمه‌های بین زن و مرد، پرینت گرفتن از آن‌ها، پرینت پیامک‌ها، وجود تصاویر و یا فیلم و بررسی رابطه هم چنین اقرار، شهادت شاهدان، علم خود قاضی قابل اثبات است.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده‌بان ایران ، تاریخ انتشار:  ۱۶شهریور۱۴۰۰، کدخبر: ،www.didbaniran.ir،۱۱۶۲۳۱
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین