پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
یکی از کشور‌هایی که به عنوان مقصد دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود آمریکا است و معاونت علمی با انتشار داده‌نمایی سهم ایران را از مهاجرت به این کشور نشان می‌دهد که در آن، ایران دهمین کشور دانشجوفرست به آمریکا است.
شعار سال: یکی از کشور‌هایی که به عنوان مقصد دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود، آمریکا است و این داده‌نما که توسط معاونت علمی منتشر شده است، سهم ایران را از مهاجرت به این کشور نشان می‌دهد.

یکی از معیار‌های شناخت جایگاه کشور‌ها در مهاجرفرستی، روند مهاجرت دانشجویان به کشور‌های مهاجرپذیر است؛ با نگاهی به جمعیت دانشجویان ایرانی حاضر در دانشگاه‌های برتر آمریکا در قیاس با جمعیت دانشجویان کشور‌های چین، هند و کره جنوبی در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

با نگاهی به این داده‌نما سهم دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های برتر از کل جمعیت دانشجویان خروجی نشان می‌دهد کمتر از نیم درصد دانشجویان خروجی از ایران در دانشگاه‌های برتر آمریکا و جهان مشغول به تحصیل هستند که از این حیث هم در جایگاه دهم در میان کشور‌های دانشجوفرست قرار داریم.

سهم دانشجویان ایرانی حاضر در دانشگاه‌های برتر جهان از کل جمعیت دانشجویان خروجی در بازه ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی تقریباً ثابت بوده و از حدود نیم درصد در سال ۲۰۱۴ به حدود ۰.۴۵ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.
 
رتبه دهم ایران در دانشجو فرستی به آمریکا

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار:۶ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۵۶۱۷۶۴، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین