پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بحث محرومیت زدایی در کشور، گفت: ما در کمیسیون برنامه‌ای دنبال می‌کنیم که بتوانیم برای محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی کنیم که اگر اشتغال پایداری را ایجاد کنیم، از مهاجرت جلوگیری کرده و حتی شاهد مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها خواهیم بود.
شعار سال: محمد جواد عسکری با اشاره به ضرورت توجه مسوولین به بحث محرومیت زدایی در کشور، اظهار کرد: فلسفه وجودی محرومیت زدایی بسیار ارزشمند است، اما برای حل مشکل محرومیت و ارسال ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها به حوزه مناطق محروم، باید دارای نقشه راه و برنامه باشیم. متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های پیاپی، عدم نظارت بر بازار و نبود قیمت ثابت برای خرید محصولات کشاورزی که عمدتا تولیدکنندگان آن‌ها ساکن مناطق روستایی هستند، هیچ برنامه‌ای نداشتیم و اگر برنامه داشتیم، نظارت خوبی را لحاظ نکردیم.

وزارت‌خانه‌ها به دستگاه‌های متولی برای محرومیت زدایی کمک کنند

او ادامه داد: بسیج سازندگی و سپاه پاسداران برای محرومیت زدایی اقدامات خوبی انجام دادند، اما تنها هستند و حتما دستگاه‌های متولی مثل وزارت جهاد کشاورزی، نیرو، وزارت راه و شهرسازی و.. باید به کمک بسیج سازندگی بیایند و در راستای حل مشکل مردم کار کنند. جاده، آب، مدرسه، خانه بهداشت و … از جمله مشکلات این مناطق است که اگر در قالب برنامه باشد حتما نتیجه بخش خواهد بود.

استفاده از ظرفیت مناطق روستایی برای ایجاد اشتغال

او در پایان خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون برنامه‌ای دنبال می‌کنیم که بتوانیم برای محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی کنیم که اگر اشتغال پایداری را ایجاد کنیم، از مهاجرت جلوگیری کرده و حتی شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا‌ها خواهیم بود. با اشتغالزایی حتما مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد لذا در حوزه تولید مواد پروتئینی، لبنی، گیاهان دارویی و تولیدات بخش کشاورزی نگاه من این است که از این ظرفیت‌ها استفاده و حوزه فعالیت دستگاه‌های متولی را مشخص کنیم تا هم اشتغال و تولید داشته باشیم و هم درآمدزدایی و محرومیت زدایی ایجاد شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۲۳۳۳۵، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین