پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۱۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
«سرویس امنیت ملی ارمنستان» ادعا کرد، پلیس جمهوری آذربایجان کامیون‌های دارای پلاک ایران را که عازم ارمنستان هستند، بازرسی می‌کنند.
شعار سال: نهاد دولتی امنیتی-اطلاعاتی ارمنستان با انتشار یک بیانیه مدعی شد که جمهوری آذربایجان در حال بازرسی کامیون‌های با پلاک ایران است.

در شرایطی که اخیرا بسته شدن جاده «گوریس-قاپان» و متوقف شدن خودرو‌های باری و مسافری ایرانی در خاک جمهوری آذربایجان خبرساز شده بود، یک نهاد امنیتی ارمنستان ادعا کرد که باکو در حال بازرسی از کامیون‌های ایرانی است.

بنا بر گزارش وبگاه ارمنستانی «پان آرمِنیَن»، سرویس امنیت ملی ارمنستان با انتشار یک بیانیه ادعا کرد که پلیس جمهوری آذربایجان در حال بازرسی کامیون‌های دارای پلاک ایرانی است؛ کامیون‌هایی که حامل کالا و محصولات از جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان هستند.

در بیانیه این نهاد دولتی اطلاعاتی و امنیتی ارمنستان آمده است: «گارد‌های مرزی سرویس امنیت ملی جمهوری ارمنستان و گارد‌های مرزی سرویس امنیتی فدرال فدراسیون روسیه در تلاش مشترک هستند که این وضعیت را حل کنند».

در بیانیه سرویس امنیت ملی ارمنستان که مسئول تامین امنیتی و اطلاعاتی ملی این کشور است، به جزئیات بیشتری درباره ادعای بازرسی کامیون‌های دارای پلاک ایران اشاره نشده است.

مقام‌های باکو تاکنون به ادعای ایروان درباره بازرسی کامیون‌های دارای پلاک ایران توسط پلیس جمهوری آذربایجان واکنشی نشان نداده‌اند.

چندی قبل گزارش‌ها درباره توقف خودرو‌های باری و مسافری ایرانی در خاک جمهوری آذربایجان خبرساز شده بود.

پنجم شهریورماه «ارجعلی علیزاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بدنبال مسدود شدن جاده گوریس - قاپان توسط جمهوری آذربایجان بخشی از مسیر ارتباطی ایران و ارمنستان که در خاک آذربایجان قرار دارد، بیش از ۱۲۰ خودروی باری و مسافری کشورمان در این مسیر متوقف شدند.

علیزاده همان روز در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته بود: قسمتی از مسیر زمینی ایران به ارمنستان که در خاک جمهوری آذربایجان قرار دارد، به دنبال تشدید اختلافات دو کشور، توسط طرف آذربایجانی بسته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به مشکل پیش آمده در حال حاضر از تردد خودرو‌ها از مرز نوردوز به سمت ارمنستان جلوگیری می‌شود تا نتیجه رایزنی‌ها و پیگیری‌ها در این خصوص مشخص شود.
 
 
تعداد بازدید : 5
 
شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازفارس نیوز و آپارات، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۲۲۲۰۰۰۳۶۵، www. farsnews.ir ، www.aparat.com/
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
بهترین کار شاید همینه که فعلا سفر نداشته باشیم تا علت این کار مشخص بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین