پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز فروش بلیت پرواز‌های اربعین خبر می‌دهد، اما ایرلاین‌ها با تعلل حاضر به آپدیت سیستم‌های فروش بلیت خود نیستند.

شعار سال:در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای از آغاز فروش پروازهای اربعین در دفاتر فروش بلیت (آژانس‌ها) و وب سایت شرکت‌های هواپیمایی خبر داده، اما نه آژانس‌ها بلیت پروازهای اربعین با نرخ ۵ میلیون تومان (رفت و برگشت) را عرضه می‌کنند و نه وب سایت شرکت‌های هواپیمایی.
 
بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، تنها آن دسته از متقاضیانی که در سامانه سماح نام نویسی و اقدام به دریافت ویزا کرده‌اند، می‌توانند بلیت تهیه کنند و علت تأخیر در آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین، ارسال با تأخیر لیست زائران ویزادار (زائرانی که طی همین روزها برایشان ویزا صادر شده است) به ایرلاین‌ها بود.
 
مقام مسئول سازمان هواپیمایی: لیست سماح امروز به ایرلاین‌ها ابلاغ شد
 
یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: سازمان حج و زیارت به عنوان متولی سامانه سماح لیست مسافران و زائران اربعین حسینی (ع) را ظهر امروز به شرکت‌های هواپیمایی ارسال کرده است.

باز هم پای منافع چارترکننده ها در میان است؟
 
به گفته این مقام مسئول، ایرلاین‌ها تخلف نکرده اند اما در اجرای این مصوبه تعلل می‌کنند و با تأخیر در حال باز کردن فروش سیستمی هستند.
 
برخی دفاتر آژانس‌های هواپیمایی نیز گفتند احتمال اینکه ایرلاین‌ها بلیت پروازهای اربعین را به صورت چارتری در اختیار آژانس‌ها و چارترکننده ها قرار دهند، بسیار زیاد است.
 
به خصوص که در نشست مدیران سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت‌های هواپیمایی، ممنوعیتی در این خصوص به ایرلاین‌ها ابلاغ نشد.

پرواز چارتری بازگشت از نجف به تهران برای فردا: زیر ۵۰۰ هزار تومان!
 
در حال حاضر برخی ایرلاین‌ها بلیت برگشت نجف به تهران برای پرواز فردا دوشنبه ۲۹ شهریور را به دلیل نبود تقاضای سفر تا ۴۸۵ هزار تومان هم کاهش داده اند؛ البته این وضعیت برای پروازهای چارتری است و چارترکننده برای جذب مسافر، قیمت‌ها را حتی از نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای یک طرفه اربعین که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، تا یک سوم کمتر عرضه می‌کند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش ، تاریخ انتشار:  28 شهریور1400، کدخبر: 202154، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین