پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
دبیر شواری عالی فضای مجازی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات، در رابطه با پاکسازی فضای مجازی اظهار کرد که چاره‌ای جز فیلترینگ هوشمند نداریم و این برنامه باید موفق شود.

شعار سال:سید ابوالحسن فیروزآبادی -دبیر شورای عالی مجازی- با اشاره به امنیت در فضای مجازی اظهار کرد: امنیت فضای مجازی در دنیا شکننده است مانند اتفاقاتی که در انتخابات اخیر آمریکا رخ داد و هکرها نقش برجسته‌ای در به هم زدن فضا داشتند. دنیا برای تامین امنیت فضای مجازی با چالش مواجه است

وی درباره امنیت در فضای مجازی ایران ادامه داد: امنیت فضای مجازی در ایران به طور متوسط قابل قبول است. نهادهای امنیتی شکل گرفته و در همه سازمان‌های دولتی واحدی به نام حراست ای‌تی وجود دارد و اقدامات اخیری که توسط آمارتور ها صورت گرفت به خوبی مدیریت شد، ولی این به معنای آن نیست که شاهد حوادث امنیتی نخواهیم بود.

فیروزآبادی در واکنش به پاک بودن فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی به خصوص در حوزه اطلاع رسانی بزرگ شده فضای واقعی است و در بخشی از این اطلاعات محتویات غیر قابل قبول یا غیراخلاقی نیز موجود است و با گسترش این فضا نمی‌توان پاکسازی آن‌را با روش‌های دستی انجام داد و باید به دنبال روش‌های هوشمند بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در رابطه با فیلترینگ هوشمند افزود: برای پاکسازی هوشمند فضای مجازی دستگاه‌های مختلفی مورد بحث قرار گرفتند و میزان‌ کارایی این دستگاه‌ها در دو سال اخیر بهبود پیدا کرده است، اما متناسب با آن تولید اطلاعات غیراخلاقی نیز گسترش داشته است.

فیروزابادی ادامه داد: فیلترینگ هوشمند به طور خاص در جلسات شورا تصویب نشده است، اما یکی از زیر مجموعه‌های شبکه ملی است که مشخصات این شبکه در شورا در حال تصویب است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در رابطه با میزان موفقیت فیلترینگ هوشمند گفت: چاره‌ای جز فیلترینگ هوشمند نداریم واین برنامه باید موفق شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 19 آبان 1395، کد مطلب: 95081913692:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین