پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
مراسم رونمایی از کتاب «آهنگران» با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی عصر روز دوشنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

شعارسال: در این مراسم که با تجلیل از صادق آهنگران همراه بود، از کتاب «آهنگران» مجموعه خاطرات و نوحه‌های حاج صادق آهنگران در سال‌های دفاع مقدس که توسط انتشارات یازهرا جمع‌آوری شده و در قالب دو کتاب و سه لوح فشرده به چاپ رسیده رونمایی شد.

حاج صادق در هیچ جایی از صحنه‌های ۴۰ سال انقلاب غایب نبود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، با‌اشاره به سالگرد پیام امام راحل در عرصه هنر، یادآور شد: این پیام منشور فرهنگ و هنر در انقلاب اسلامی است، بنده همیشه تأسف می‌خورم وقتی این پیام را می‌خوانم و می‌بینم که جامعه فرهنگ و هنر ما فاصله زیادی با این مطالبات دارد، در اصل از هنری که باید روایت‌گر دردهای مستضعفین و مطالبه‌گر از مستکبرین باشد فاصله داریم. تا رسیدن به نقطه مدنظر راه زیادی در پیش است و امیدواریم حرکتی که در دولت مردمی آغاز شده به این نقطه طلایی برسد.

کتاب خاطرات حاج صادق آهنگران رونمایی شد

وی درباره شخصیت آهنگران گفت: حاج صادق برای همه ما عزیز است و در هیچ جایی از صحنه‌های ۴۰ سال انقلاب غایب نبود، به خاطر دارم در زمان دفاع مقدس رادیو عراق آن زمان از ایشان با عنوان بلبل امام خمینی(ره) یاد می‌کرد، از این رو می‌توان گفت صادق آهنگران به تنهایی یک رسانه بی‌نظیر در دفاع مقدس بود یا به تعبیری میراث معنوی جنگ هشت ساله است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حاج صادق از آزمون‌های زیادی سربلند بیرون آمده است و مسیر نورانی خود را ادامه داده و نمود آن را در مدافعان حرم و حاج قاسم (سلیمانی) عزیز می‌بینیم، به همین منظور امروز صادق آهنگران بخشی از حافظه تاریخی مانا و جاودان نسل فعلی و ایران عزیز است.

دفاع مقدس مولفه‌هایی دارد که براساس آن می‌شود تمدن سازی کرد

حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس‌سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: دفاع مقدس مولفه‌هایی دارد که براساس آن می‌شود تمدن سازی کرد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های حاج صادق آهنگران که خود از مولفه‌های دفاع مقدس هستند؛ استکبار ستیزی،‌ منافق ستیزی و جریان‌های ضد صهیونیستی است که در شعرهایی که می‌خواند دنبال می‌کرد و همه آنها در کتاب آهنگران آمده است.

شعارسال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کیهان، تاریخ انتشار: ۳۱شهریور۱۴۰۰، کدخبر: ۲۲۶۴۰۳، www.kayhan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین