پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
با بهبود شرایط کرونایی و پیش‌بینی بازگشت نسبی رونق به کسب و کار مردم و افزایش تقاضا از سویی و همچنین عدم تعادل در بسته پروتئینی سبد خانوار و کاهش مصرف گوشت قرمز و لبنیات به نصف استاندارد سرانه مصرف خانوار از سوی دیگر، به نظر می‌رسد در آغاز سال جدید با بحران تامین و مصرف گوشت مرغ روبرو باشیم.
شعار سال: با بهبود شرایط کرونایی و پیشبینی بازگشت نسبی رونق به کسب و کار مردم و افزایش تقاضا از سویی و همچنین عدم تعادل در بسته پروتئینی سبد خانوار و کاهش مصرف گوشت قرمز و لبنیات به نصف استاندارد سرانه مصرف خانوار از سوی دیگر، به نظر می‌رسد در آغاز سال جدید با بحران تامین و مصرف گوشت مرغ روبرو باشیم.

آمار جوجه ریزی مرغ مادر گوشتی طی یک سال گذشته و به ویژه در بازه شهریور ماه تا پایان سال جاری، هشدار کاهش تولید جوجه یک روزه گوشتی در اسفند را به ما می‌دهد.

این در حالی است که علاوه بر قطع کامل تولید سویه‌های وارداتی از بهمن و اسفند ۱۴۰۰، جوجه‌های یک روزه مادر سویه داخلی آرین هم به عنوان جایگزین، دارای اشکالات فراوانی از جمله ضریب تبدیل خوراک بالاتر، تلفات و عدم استقبال مرغداران گوشتی و به تبع آن وابستگی بیشتر به واردات نهاده‌های وارداتی از جمله ذرت و سویا، ابهامات را بیشتر می‌کند.

قطعا در این بین معاونت مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی و انجمن متولی این امر که در سال ۹۹ نسبت به معدوم کردن جوجه‌های یک روزه اقدام کردند می‌بایست پاسخگو باشند. لازم به یادآوری است که بار عدم تعادل مصرف اقلام لبنی و پروتئینی خانوار بر دوش مرغ قرار گرفته است و لذا تقاضا برای این محصول بیشتر از گوشت قرمز و لبنیات شده است.

در این مورد باید علت را در انحصار واردات جوجه یک روزه مرغ مادر توسط شرکت اصلی وارد کننده و چند شرکت دیگر جستجو کرد و هیئت مدیره این شرکت‌ها، معاونت وزارتخانه‌ای و انجمن این امر را حتما در مقام پاسخگویی حاضر کرد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال واحد امنیت غذایی مؤسسه مصاف
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین