پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
مدیرعامل شرکت نیشکر دهخدا اظهارکرد: در کنار وظیفه تولید که بر عهده ما است یک سری مسئولیت های اجتماعی که نفع آن به مردم می رسد را در دستور کاری خود قرار داده ایم و به اقشار مختلف مردم روستاهای اطراف خدمت رسانی می کنیم.
شعارسال: کشت و صنعت نیشکر دهخدا یکی از واحدهای هفتگانه تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در ۲۵ کیلومتری شمال شهر اهواز قرار دارد.

این واحد توانسته در سه سال اخیر، ظرفیت های اسمی خود را پشت سرگذارد و رکورد تازه ای را در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی در صنعت نیشکر ایران و حتی در صحنه جهانی ایجاد کند.

در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۱۸۳ نفر در این واحد تولیدی اشتغال مستقیم دارند که بالای ۹۹ درصد آنها از روستاهای اطراف شرکت یا نهایتا از اهواز و دیگر شهرستان‌های استان جذب شدند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا همواره در کنار فعالیت های اصلی خود، افزون بر کمک به مسایل بهداشتی و محیط زیستی، کمک های عام المنفعه را از یاد نبرده است.

اغلب افراد شاید از وظایف اصلی شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا آگاهی دارند ولی شاید کمتر کسی بداند که با کمک های عام المنفعه این شرکت خدمات بسیار ارزنده ای به مردم محروم روستاهای بخش عنافچه در شهرستان باوی ارایه شده است.

آثار خدمات و کمک های عام المنفعه شرکت نیشکر دهخدا در تمامی روستاهای اطراف خود در بخش های متفاوت پزشکی، بهزیستی، مدارس و فرهنگی و سایر نمایان است.

برای به تصویر کشیدن و نوشتن بخشی از این کمک ها و آثار آنها، به روستاهای بخش عنافچه شهرستان باوی سفرکردیم تا از نزدیک شاهد تاثیر کمک های شرکت نیشکر دهخدا به مردم در بخش های آموزشی، فرهنگی و ورزشی باشیم.

روستاهای بخش عنافچه شهرستان باوی روستاهایی هستند که نیاز به خدمات‌رسانی دوچندانی دارند تا آبادانی و توسعه در این روستاها رونق گیرد.

با خدمات‌رسانی شرکت دهخدا به روستاهای محروم در بخش عنافچه غبار محرومیت از تعدادی از روستاهای این شهرستان زدوده شده و ساکنان این روستاها در آرامش کامل مشغول فعالیت‌های روزمره هستند.

خدمت‌رسانی صادقانه در این روستاهای محروم مزایایی دارد که به فرد خدمتگزار می‌رسد و دعای مردم این خطه باقیات و صالحاتی برای خدمتگزاران است.

یکی از اقداماتی که در روستاهای بخش عنافچه شهرستان باوی انجام شده، ساخت و واگذاری ۲ مدرسه کامل و مجهز توسط شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا در روستاهای محروم این شهرستان است که این شرکت توانسته به نماد محرومیت زدایی شناخته شود.

* افتتاح سومین مدرسه دهخدا با حضور استاندار خوزستان/ احداث نخستین مدرسه هوشمند روستایی در خوزستان توسط شرکت نیشکر دهخدا

همزمان با عید سعید غدیر و با حضور استاندار خوزستان مدرســه دهخــدا شــماره ۳ (نخستین مدرسه هوشمند روستایی در خوزستان) واقــع در روســتای مراونــه ۲ شهرستان باوی بــا اعتبار ۷۵ میلیــارد ریــال که شرکت کشــت و صنعت نیشکر دهخدا این هزینه را متقبل شده بود به بهره برداری رسید.

این مدرسه که عملیات ساخت آن از اوایل تیر ماه ســال جــاری شــروع شــده بــود با تمام تجهیزات مورد نیاز جهت استفاده به آموزش و پرورش شهرستان باوی تحویل داده شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا گفت: نخستین مدرسه هوشمند روستایی در خوزستان با اعتباری معادل ۷۵ میلیارد ریال و در مساحت یک هزار و ۴۰۰ متر مربع توسط شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا احداث و به بهره برداری رسید.

فریبرز کریمی زند اظهارکرد: مدرسه دهخدا ۳ دارای ۶ کلاس در روستای مراونه ۲ در حوزه شهرستان باوی و دهستان عنافچه توسط نیشکر دهخدا احداث شد که قبل از ساخت آن به صورت کپری دایر بود که اکنون با همت این شرکت به یک مدرسه مجهز تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در این مدرسه حدود ۱۰۰ تن از دانش آموزان ما تحصیل خواهند کرد و امیدواریم در بلند مدت تلاش های ما به بار بنشیند و از میان این دانش آموزان افراد شایسته و موفقی به اجتماع تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت نیشکر دهخدا تصریح کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا قبل از ساخت مدرسه دهخدای ۳ اقدام به ساخت و واگذاری ۲ مدرسه دیگر برای روستاهای اطراف خود کرده است.

* احداث سالن ورزشی چند منظوره/ امکانات ورزشی و رفاهی شرکت نیشکر دهخدا در اختیار دانش آموزان روستاهای اطراف

این مجتمع با هدف ارتقای سطح سلامت و پوشش اوقات فراغت کارکنان شرکت و دانش آموزان روستاهای اطراف ساخته شده است.

مجتمع چند منظوره نیشکر دهخدا با کاربری ورزشی، تفریحی و فرهنگی امکان برگزاری مسابقاتی همچون فوتسال، والیبال، بسکتبال، و هندبال را دارد.

همچنین برگزاری جشن ها و مناسبت های خاص نیز در کاربری این مجتمع در نظر گرفته شده است. سالن های بدنسازی و تنیس روی میز نیز از دیگر امکانات این مجتمع است که به تنوع و کیفیت خدمات آن افزوده است.

شرکت دهخدا برای دانش آموزان روستاهای اطراف در بخش عنافچه سرویس ایاب و ذهاب گذاشته است تا این دانش آموزان زمان اوقات فراغت و زنگ ورزش از این مجتمع ورزشی استفاده کنند.

* اعزام تیم پزشکی به روستاهای محروم/ ویزیت رایگان بیماران

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا اظهارکرد: تیم پزشکی توسط این شرکت به روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته بخش عنافچه در شهرستان باوی اعزام می شود و بیماران به صورت رایگان ویزیت می شوند.

وی افزود: علاوه بر ویزیت رایگان بیماران توسط این تیم پزشکی، داروها هم به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

* توزیع سبد غذایی بین مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

مدیرعامل شرکت نیشکر دهخدا گفت: برنامه‌های اجتماعی شرکت دهخدا در زمینه خدمت رسانی به نیازمندان در طول سال تداوم دارد و سبد غذایی بین خانوارهای نیازمند و تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد توزیع می شود.

کریمی زند افزود: برای تعدادی از خانوارهای نیازمند ماهانه سرانه‌ای در نظر گرفته شده به حساب آنها واریز می‌شود.

* توزیع پوشاک و نوشت افزار میان دانش آموزان نیازمند

مدیرعامل شرکت دهخدا گفت: انواع البسه و لوازم مورد نیاز مدرسه بین دانش آموزان و اقشار نیازمند در روستاهای بخش عنافچه شهرستان باوی توسط شرکت دهخدا توزیع می شود.

وی افزود: این هدایا به مناسبت بازگشایی مدارس شامل انواع کیف، کفش و البسه بین خانوارهای محروم و نیازمند توزیع می شود.

* اجرای بیش از ۲ میلیارد تومان فعالیت های عام المنفعه در امور راهسازی و پل سازی

مدیرعامل شرکت نیشکر دهخدا اظهارکرد: در کنار وظیفه تولید که بر عهده ما است یک سری مسئولیت های اجتماعی که نفع آن به مردم می رسد را در دستور کاری خود قرار داده ایم و به اقشار مختلف مردم روستاهای اطراف خدمت رسانی می کنیم.

کریمی زند به یکی دیگر از شاخص ترین فعالیت های صورت گرفته توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: بخشی از فعالیت های عام المنفعه ما در زمینه راهسازی و پل سازی است، از این رو پل ارتباطی روستای مراونه ۵ توسط این شرکت احداث شد.

وی افزود: در همین راستا حدود ۲ میلیارد تومان در امور راهسازی و پل سازی در روستاهای اطراف هزینه شده است که خوشبختانه بازخورد خوبی نیز از سوی روستائیان عزیز داشته ایم.

مدیرعامل شرکت نیشکر دهخدا گفت: در سیل اخیر که امسال اتفاق افتاد و تمام راه ها و پل های ارتباطی مسیر رودخانه کارون مسدود شده بود، با اعلام فرمانداری شهرستان باوی ماشین آلات شرکت را اختیار این شهرستان قرار دادیم و پل هایی را که آب برده بود و جاده های آسیب دیده را ترمیم و سیل بند احداث کردیم تا مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

* تقدیر فرماندار باوی از اقدامات و خدمات شرکت نیشکر دهخدا

حیدر کاظمی فرماندار شهرستان باوی با تقدیر از اقدامات و خدمات شرکت توسعه نیشکر دهخدا گفت: شرکت نیشکر دهخدا خدمات خوبی را به مردم ارایه داده است.

وی اظهارکرد: ساخت مدرسه دهخدا ۳ با این سرعت و کیفیت بسیار عالی جای تقدیر دارد. علی رغم اینکه شهرستان های اطراف ما از سیل ۹۵ خسارت دیدند در این منطقه به کمک شرکت توسعه نیشکر دهخدا توانستیم سیل را مهار کرده و زمین های خود را از خطر سیل مصون نگه داریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی باوی نیوز، تاریخ انتشار: دوشنبه 17 آبان 1395، کدخبر: - ، www.bavi-news.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
خیلی خوبه که صنایع به فکر مسئولیت اجتماعی خود هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین