پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
دستگاه‌های اجرایی در زمان وقوع بحران به خوبی به یاری یکدیگر می‌آیند و از امکانات و تجهیزات خود در آن زمان به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کنند که نمونه بارز آن در حوادث استان ایلام خصوصا سیل سال گذشته در ایلام بود که تمام دستگاه‌ها پای کار بودند و همیاری بسیار خوبی شکل گرفت.
شعارسال: مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: همیاری دستگاه‌ها همان طور که در زمان بحران صورت می‌گیرد در زمان پیشگیری از بحران‌ها و مخاطرات الزامی است.

این مسؤول خاطر‌نشان کرد: برای پیشگیری از ایجاد بحران‌ها و جلوگیری و کاهش خسارات نیازمند اقداماتی از سوی دستگاه‌های متولی در آغاز فصل بارندگی هستیم که البته در این خصوص نیز دستگاه‌ها باید همانند گذشته باید پای کار بوده و از ارائه هیچ گونه خدمتی فروگذار نباشند.

وی با تأکید بر لایروبی سیل‌بندهای ایلام اضافه کرد: در سیل سال گذشته خسارات بسیاری به زیرساخت‌های شهر ایلام خصوصا سیل بندهای شهر وارد شد که نیاز به رسیدگی و بهسازی دارد که در این خصوص شهرداری ایلام با توجه به گذشت یک سال از این حادثه توان انجام این فعالیت‌ها را در این مدت زمان کم ندارد و از تمام دستگاه‌هایی که توان و تجهیزات لازم را دارند دعوت شده در این زمینه به کمک شهرداری آمده و این مشکل را مرتفع سازند.

کرمی با اشاره به اینکه در بعضی از نقاط شهر بر روی سیل‌بندها پوشیده شده و ترافیک بر روی آنها قرار دارد، هشدار داد: سیل سال گذشته به بسیاری از این سیل بندها آسیب رسانده و مشکلات در پی و زیرساخت آن ایجاد شده که ممکن است در زمان تردد خودروها باعث ریزش و ایجاد خسارت شود که در خصوص این مسئله نیز باید مدیران شهری استان چاره اندیشی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام تصریح کرد: نگرانی زیادی وجود دارد که در فصل بارندگی با توجه به تخریب زیرساخت‌ها و سیل بندها در صورت وقوع بارندگی به مراتب کمتر از سال گذشته خسارات بیشتری به شهر ایلام وارد آید.

کرمی به هم افزایی دستگاه‌ها و همیاری لازم در خصوص پیشگیری و مدیریت قبل از بحران تأکید کرد و از تمام دستگاه‌ها خواست در این خصوص به کمک شهرداری ایلام بشتابند.

وی با اشاره به خساراتی که در فصل بارندگی و سرما به کشاورزان و محصولات کشاورزی وارد می‌شود، خاطر نشان کرد: قانون برنامه پنج ساله اجازه پرداخت خسارت به کشاورزان را نداده است و در این خصوص باید کشاورزان با بیمه کردن محصولات خود نسبت به دریافت خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه از طریق بیمه‌ها اقدام کنند.

این مسؤول همچنین با انتقاد از ساز و کار بیمه‌ها در پرداخت خسارت به کشاورزان بیان داشت: باید در این خصوص نیز قوانین بهتری برای بیمه محصولات و زیرساخت‌های کشاورزی ایجاد شود که کشاورزان تمایل بیشتری به بیمه محصولات و دارایی‌های خود داشته باشند چرا که این کشاورزان هستند که در مخاطرات طبیعی بیشترین خسارات را دارند و در این خصوص باید به کمک این قشر بشتابیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ایلام به روز، تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 آبان 1395، کدخبر: 3568، www.ilamberoz.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
کارکرد سیل بند در مهار سیل و آبخیزداری واقعا اثبات شده است باید با جدیت اقدام به نوسازی سیل بندها کرد
صالح آبادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
آبخوان داری و آبخیزداری از ضرورت های استان های کوهستانی و کوهپایه ای است.اجرای صحیح این فعالیت ها ، اثرات شگرفی بر تغذیه سفره های زیر زمینی آب دارد و جلوی بلایای طبیعی نظیر سیل را هم می گیرد. همچنین اثرات زیست محیطی خوبی هم برای گیاهان خودرو و آشامیدن وحوش استان خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین