پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
منابع عبری‌زبان خبر دادند که ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد رزمایشی برای شبیه‌سازی جنگ با حزب‌الله در مناطق مختلف اراضی اشغالی به ویژه حیفا برگزار کند.

شعار سال:روزنامه عبری‌زبان «معاریو»، امروز (جمعه)، گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی قصد شبیه‌سازی جنگ با جنبش حزب‌الله لبنان را دارد.
 
بر اساس این گزارش، نیروهای جبهه داخلی رژیم صهیونیستی این رزمایش را ماه آینده میلادی برگزار خواهند کرد و در جریان آن اصابت موشک‌های حزب‌الله به کارخانه‌های شیمیایی موجود در حیفا و خسارت‌های فراوانی که این حملات به همراه خواهند داشت، شبیه سازی خواهد شد.
 
در بخشی از این گزارش آمده است که ارتش رژیم صهیونیستی مقایسه‌ای میان موشک‌های حزب‌الله و سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی انجام داده و دریافته که شماری از موشک‌ها با اهداف برخورد خواهند کرد.
 
معاریو اضافه کرد که طی سال‌های اخیر، ارتش تلاش کرده است تا از خطر برخورد موشک با تأسیسات راهبردی در حیفا جلوگیری کند یا دست‌کم میزان و نوع مواد انبار شده در این شهر را کاهش دهد؛ اما با این وجود، همچنان بر این باور است که مواد انبار شده و بنادر حیفا و اشدود برای موشک‌های حزب‌الله یک هدف راهبردی به شمار می‌آیند.
 
این روزنامه عبری‌زبان در بخش دیگری خاطر نشان کرد که تفاوت اصلی وضعیت کنونی با جنگ سال ۲۰۰۶ آن است که حزب‌الله امروز موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد که این مسئله در درگیری‌ آینده بسیار پراهمیت است.
 
این روزنامه عبری‌زبان همچنین مدعی شد که شش درصد از موشک‌های حزب‌الله با ساختمان‌های غیرنظامی برخورد خواهد کرد.
 
در این گزارش توصیه شده است که فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی افزون بر ایجاد طرحی برای تعامل با انفجارهای مهیبی که پس از برخورد موشک‌ها رخ خواهد داد، باید برنامه‌ای نیز برای تخلیه چهار درصد از ساکنان اراضی اشغالی آماده کند.
 
معاریو همچنین افزود که پس از پایان رزمایش فرماندهی جبهه داخلی در تاریخ دهم ماه نوامبر (ماه آتی میلادی)، جبهه داخلی همچنین تمرین‌های دیگری در منطقه‌ «کریات شمونه» برگزار خواهد کرد تا حمله به تأسیساتی که در آن‌ها مواد خطرناک ذخیره شده، شبیه سازی کند.
 
این گزارش در حالی منتشر شده است که سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان به تازگی و برای اولین بار در سخنرانی خود در ارتباط با مسائل داخلی لبنان اعلام کرد که این جنبش ۱۰۰ هزار نیرو در اختیار دارد.
 
دبیرکل حزب الله در این خصوص گفت: «ساختار نظامی حزب الله شامل ۱۰۰ هزار نیروست... ما برای نخستین بار شمار نیروهای رزمنده خود را اعلام کردیم؛ نه برای تهدید، بلکه برای جلوگیری از جنگ داخلی».


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس  ، تاریخ انتشار:  30 مهر  1400، کدخبر: 14000730000193، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
0
اسرائیل غیر از نقشه کشیدن برای جنگیدن با کشورها کار دیگه ای هم میتونه انجام بده!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین