پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۶۳۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
فعالیت درست و تسهیل شده در بازار سرمایه بدون حضور صندوق‌ها امکان پذیر نیست. این نهاد‌ها بدلیل قدرت مالی خود و آمادگی مداخله در بحران، جلوی بسیاری از نوسانات بازار را گرفته و بازار را از خطرات مربوط به قفل شدگی و بازی‌های هیجانی حفظ می‌کنند. در حال حاضر هم در حدود ۶۵ صندوق در کشور فعال بوده و حجم نقدینگی ۹۴ هزار میلیاردی در اختیار دارند.
شعار سال: صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی یکی از تجربه‌های موفق دنیا در حوزه سرمایه‌گذاری است که در کشور‌های مختلف اجرا می‌شود. هدف این صندوق جمع کردن سرمایۀ سرمایه‌گذاران حقوقی و خرید و فروش اوراق بهادار در چارچوب آن اوراق و مطابق با امیدنامه است.
 
عملکرد صندوق‌های بازارگردانی بورس در نیمه اول ۱۴۰۰

عملکرد صندوق‌های بازارگردانی بورس در نیمه اول ۱۴۰۰
 
صندوق‌های بازارگردانی برای دور کردن بازار سرمایه از نوسانات شدید به وجود آمده‌اند تا سهام را متعادل نگه دارند و مانع از ایجاد صف خرید و فروش شوند و در عین حال ارزش سهام را به ارزش ذاتی آن نزدیک کنند؛ بنابراین صف‌های خرید و فروش بی‌مورد از بین می‌روند و به روان شدن معاملات کمک می‌کنند که در نتیجه آن، قدرت نقدشوندگی سهام بالا می‌رود و از دست کاری قیمت سهام توسط برخی سودجویان بازار جلوگیری می‌شود. صندوق‌های بازرگردانی مقداری از سهام شرکت‌هایی که در بازار سرمایه فعال هستند را در اختیار دارند و با آن‌ها خرید و فروش انجام می‌دهند. البته هدفشان از این خرید و فروش، متعادل نگه داشتن ارزش سهام آن شرکت و جلوگیری از قفل شدن بازار آن بوسیله ایجاد صف خرید و فروش است. به همین دلیل کارمزد معاملات این صندوق‌ها بسیار پایین است و سازمان بورس برای حمایت از آن‌ها، در کارمزد معاملاتشان ۸۰ درصد تخفیف داده است.
در حال حاضر، حدود ۶۵ صندوق بازار گردانی در کشور فعال بوده که حجم آن‌ها حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، این صنوق‌ها ۴۲ هزار میلیارد خرید و ۲۸ هزار میلیارد تومان فروش سهام داشته اند. مالک صندوق هاهم سهامداران عمده، ناشران و بازار گردان‌ها هستند.
 
عملکرد صندوق‌های بازارگردانی بورس در نیمه اول ۱۴۰۰

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین