پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
بعد از پخش سخنان سلیقه‌ای حجت الاسلام علی اکبری بنام دستورالعمل برخورد ائمه جماعات شهر‌ها با مصادیق فساد، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران اقدام به بیان اعتراض خود نمودند.
شعار سال: تجمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر و جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نماز جمعه در اعتراض به رویه نماز جمعه‌ها و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به نوبه خود بسیار جالب بود.
 
تعداد بازدید : 27

رحیم پور ازغدی نیز صحبت های جالبی در این خصوص در سال های پیش ارایه نموده اند.
 
تعداد بازدید : 20

برخی از منتقدین نیز صحبت های جالبی در این باره و نماز جمعه امروز بیان نموده اند. بعنوان مثال ثابتی بیان داشته:

خطبه های نماز جمعه تهران به امامت حجه الاسلام ابوترابی را گوش دادم. نه از صبوری و همراهی مردم در ماجرای اخیر بنزین تشکر شد، نه هشداری به مسئولان درباره فامیل بازی هایشان داده شد، نه تملق های اخیر در برابر رییس بانک ملی و وزیر صمت محکوم شد! طبق معمول حرفهای کلی و "همه راضی کن" .

با این وضعیت خلوت بودن نمازجمعه ها و عدم استقبال مردم نه تنها جای تعجب ندارد، بلکه کاملا عادی است. مردم چرا باید در مراسمی شرکت کنند که از اول تا اخر آن حرف های تکراری و کلی گفته میشود و هیچ انتقاد صریح و بی پرده ای نسبت به اشتباهات مسئولان نمی شود؟

حتی به لحاظ محتوا نیز حرف قابل توجه و خاصی بیان نمی شود که بشود امیدوار بود با گوش دادن خطبه ها سطح بینش و دانش مردم رشد می کند. بسیاری از کسانی که در حال گوش دادن خطبه ها هستند از خطبای محترم باسوادتر و حتب خطیب تر هستند. این مدل برگزاری نمازجمعه ها دقیقا کدام مشکل از جامعه اسلامی و مردم را حل می کند؟ "تقریبا هیچ" . بنظر می رسد که نهضت تحول در نمازجمعه ها باید راه بیفتد.
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین