پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
صحبت‌های نسنجیده و مسئله دار حجت الاسلام علی اکبری در بحث فسادستیزی، صدای اعتراض خیلی‌ها را در کشور درآورده و باعث رنجش بسیاری از دلسوختان و دل دادگان به نظام، انقلاب و امامین انقلاب شده است. حجت الاسلام قنبریان در یاداشتی نوشته که در خوشبینانه‌ترین حالت از عمق ماجرا بی‌خبرید!
شعار سال: در خوشبینانه‌ترین حالت از عمق ماجرا بی‌خبرید!

آقای حاج علی‌اکبری می‌فرمایند: «طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی) به‌صورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!» آقای حاج علی اکبری بر این اساس از نشر این خطبه‌ها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید:

امام جمعه کوفه! ایشان در اولین خطبه پس از جمل (۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه به‌عنوان مرکز حکومت، از ضرورت:
- خراب کردن مسجد برای بازگرداندن خانه جعفر به ورثه‌اش!
- بازگرداندن زمین‌های تقسیم شده خیبر بین عده‌ای معلوم به بیت‌المال!
سخن گفته‌اند. (۱)

می‌بینید به‌شدت مصداقی و معین است! نمونه‌های بیشتر هم در مجموعه خطبه‌های ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهج‌البلاغه سانسورش کنند تا امام جمعه‌ای تأسی نکند!

(امام خامنه ای) امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)! فرموده‌اند: «طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابائی تا ارتفاعات قوچک، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیر‌های صبحگاهی در بعضی از روز‌ها آنجا می‌روم و ارتفاعات را حرکت می‌کنیم؛ راه می‌رویم. هر وقت آنجا می‌روم دلم می‌لرزد؛ چون می‌دانم ده‌ها چشم طمع‌کار متوجه اینجاست. کار‌هایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم؛ یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! می‌دانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش می‌لرزد، یک بوستان بزرگ شاید چندصدهکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد» (۲)

این امام جمعه تهران از پدیده کوه‌خواری در شهر سابقشان مشهد هم گفته‌اند! آقای حاج علی‌اکبری بگوید آن امام جمعه «عدالتخواه مصنوعی» (!) چیزی غیر از این جنس حرف‌ها درباره منطقه خود می‌گفت؟!

آقای حاج علی‌اکبری به‌جای طرح فساد‌ها (زمین‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌های آشکار و...) در خطبه‌ها، صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح می‌کند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. می‌فرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه می‌دانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد!

وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمی‌کند، امام جمعه یا نماینده، ولی فقیه در استان می‌تواند مانع فساد کوه‌خواری و... در منطقه‌اش شود؟!

اگر یک در هزار مثل همین نمونه، یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهاد‌های امنیتی می‌شود مسأله را حل کرد؟! در خوشبینانه‌ترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بی‌خبرید!

حجت الاسلام قنبریان
۱. الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهج‌البلاغه آورده است.
۲. ر. ک: yun.ir/wvrpb

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی بیداری ملت
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین