پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
مدیرفنی تیم‌های ملی شنای کشورمان گفت: شاید بهتر باشد که دیگر در دنیای قهرمانی شنا نباشم و پس از انتخابات فدراسیون، از سمت خود کناره‌گیری کنم.

شعار سال:محسن سمیع‌زاده، مدیرفنی تیم‌های ملی شنای کشورمان  پیرامون فضای فعلی شنای ایران اظهار داشت: اتمسفر فعلی شنا در ایران از پتانسیل مردمی و قهرمانی کشتی و فوتبال برخوردار نیست و بر اثر ماده سرطانی ۸۸، فضای استخرهای دولتی به بخش خصوصی با بالاترین قیمت واگذار شده که مظلومیت و مهجوریت شنا را افزایش داده.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: در شنای حیطه قهرمانی، با فقر مربی علاقه‌مند مواجه هستیم؛ چرا که همه به سمت فضای آموزشی می‌روند. ما در فدراسیون سعی کردیم که نگرش گل‌خانه‌ای را کنار بگذاریم و با راهبرد استراتژیک، به توسعه شنای قهرمانی بپردازیم اما ۱۷ ماه شیوع سنگین کرونا برنامه‌های‌مان را با سکته مواجه ساخت.
 
سمیع‌زاده درباره مسابقات جام جهانی شنا عنوان داشت: تمرکززدایی را در دستورکار قرار دادیم و جغرافیای شنا تغییر کرد؛ تا جایی که در همین رقابت‌های قطر، ۶ شناگر از مجموع ۹ شناگر برای نخستین بار اعزام جهانی را تجربه کردند. در حالی که حتی ۲۴ ساعت اردوی مناسب داخلی هم نداشتیم، ۲ سهمیه المیپیک کسب کردیم و در این بین برای اعزام به رقابت‌های انتخابی هم با مشکل مواجه بودیم.
 
وی در ادامه بیان داشت: شنا پوست‌اندازی خوبی داشته و نوید روزهای خوبی را می‌دهد؛ این امر اما نیاز به توجه و فراهم‌سازی حداقل‌ها خواهد داشت که حتی بتوانیم دورنمای مدال آسیایی را تصور کنیم. برای تحقق این امر به بیش از ۱۰ تا ۱۲ مسابقه خوب برای هر شناگر در سال نیاز هست.
 
مدیرفنی تیم‌های ملی شنا تأکید داشت: نظر من این بود که به مربیان شهرستانی بها دهیم و از ایران مربی‌سازی کنیم؛ اما دیگر به نقطه جوش رسیده‌ام! بیزنس من شنا نیست و ماهی ۲.۵ میلیون تومان حقوق داریم که ۵ ماه هم از آخرین دریافتی می‌گذرد. با این شرایط و انتقادات بی‌رحمانه، شاید بهتر باشد که دیگر در دنیای قهرمانی شنا نباشم و پس از انتخابات فدراسیون، از سمت خود کناره‌گیری کنم.
 
سمیع‌زاده در خصوص سطح رقابت‌های قطر تصریح داشت: شنا یک ورزش رکوردی بوده و ممکن است در موادی کلاً با ۴ شناگر یک مسابقه برگزار شود، اما وقتی استاندارد جهانی بوده و سهمیه‌ها با متد تعیین‌شده فینا کسب شده، دیگر به نام من که نیست! بدون تمرین در استخر استاندارد مسافت کوتاه بچه‌ها توانستند سهمیه مسابقات جهانی را بگیرند و این افتخار برای من نیست.
 
وی در مورد استراتژی فدراسیون ملی شنا اذعان داشت: برنامه ما بر تغییر اصول رکوردی به کسب سهمیه‌ها استوار بود اما بدون اعزام مرتب و متوالی نمی‌توان کار خاصی کرد. مشکلات زیادی هم در اتمسفر شنای ایران وجود داشته که باعث سختی کار می‌شود.
 
سمیع‌زاده نهایتاً پیرامون تعیین تکلیف سهمیه‌های بورسیه فدراسیون جهانی شنا گفت: در ابتدا با مهرشاد افقری و متین بالسینی برای استفاده از بورسیه فینا صحبت کردیم که آن‌ها با مشورت مربیان‌شان، تصمیم گرفتند در ایران تمرین کنند. بنابراین  نام علی جعفری را به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و منتظر تأیید نهایی فدراسیون جهانی هستیم.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 8  آبان  1400، کدخبر: ، www.dana.ir،1779492

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
کناره گیری شما دلیلیش بخاطر مشکلات میتونه باشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین