پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
شهردار گفت: برخی از مسوولان مخالف راه اندازی باغ پرندگان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هستند و عملا با سخت گیری و اعمال برخی کار‌ها مانند الزام بر تست پی سی آر برای پرندگان اجازه راه اندازی این مجموعه تفریحی را نمی‌دهند.

شعار سال:سید مرتضی سقائیان نژاد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم اظهار داشت: شهر قم به واسطه حضور حضرت معصومه(س) و مراجع عظام تقلید به عنوان ام القری جهان تشیع نامگذاری شده است اما شان و منزلت «روز قم» هنوز به اندازه کافی درک نشده است.
 
او با تاکید بر برگزاری بزرگداشت شهر قم در طول یک هفته ابراز داشت: باید یک هفته به نام روز قم نامگذاری شود و در هر روز نیز یک همایش در ابعاد ملی و بین المللی جهت معرفی ظرفیت های قم برگزار شود. البته لازم است دبیرخانه و ساختار منسجمی برای بزرگداشت روز قم راه اندازی شود تا به تدریج این روز در سطح ملی و بین المللی نهادینه و تمام کشور درگیر این ایام شود و درگیری عموم شهروندان قمی نیز پررنگ تر گردد.
 
شهردار با اشاره به همکاری تمام نهادهای استانی در برگزاری این مراسم گفت: روز قم از سال ۹۷ به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسیده ولی تاکنون نتوانسته رضایت و عملکردی که شایسته آن بوده را عملیاتی کند. باید مباحثی مانند تحولات و برکات شهر قم با ورود حضرت معصومه(س)، معرفی و شناخت نسبت به مرقد این بانوی کریمه(س)، مساله معرفی و شناخت امام، شناخت مسجد جمکران، شناخت علما و اندیشمندان دینی مدفون و در حیات قم، میراث تاریخی، شناخت جامع از تهاجم فرهنگی پیرامون قم و غیره در قالب برنامه های روز قم مورد تاکید باشد.
 
سقائیان نژاد در خصوص افزایش ظرفیت های فرهنگی در شهر قم عنوان کرد: امروز زیرساخت‌های فرهنگی بسیاری در قم وجود دارد و در دنیای امروز نباید کار فرهنگی را به ایجاد سخت افزارهایی مانند فرهنگسرا منوط کنیم. اعتقاد من این است که در قم نباید فرهنگسرا بسازیم چرا که شهر قم فرهنگسراهای بسیاری دارد و اصلا کل شهر فرهنگسرا است. باید ظرفیت های فرهنگی موجود را شناخت و آنها را تقویت کنیم.
 
او با اشاره به برخی مشکلات در زمینه راه اندازی باغ پرندگان گفت: باغ پرندگان قم از یک سال گذشته به بهترین شکل ممکن آماده شده اما با کارشکنی عده‌ای، شهروندان نتوانسته‌اند از آن بهره ای ببرند. برخی از مسوولان مخالف راه اندازی باغ پرندگان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری هستند و عملا با سخت گیری و اعمال برخی کارها مانند الزام بر تست پی سی آر برای پرندگان اجازه راه اندازی این مجموعه تفریحی را نمی دهند.
 
شهردار در خصوص وضعیت پروژه خیابان شهیدان برقعی گفت: هم اکنون به دلیل ثبت یک مسجد در مسیر این پروژه در میراث فرهنگی که در طی دو سال گذشته به ثبت رسیده است این طرح با مشکلاتی روبه رو شده است و شهرداری قم نیز نسبت به حفظ محدوده تاریخی این مسجد با وجود افزایش هزینه های عمرانی پایبند است و از دو طرف دسترسی به آن پیش بینی شده است و اطراف آن نیز آرام سازی خواهد شد.
 
او افزود: از ۱۲۰ دوربین نظارت و پایش شهری، ۱۱۴ دوربین فعال است و هم اکنون فقط ۶ دوربین غیرفعال است؛ ۱۲۰ دوربین جدید نیز با حل مشکل سرور به زودی وارد مدار خواهد شد تا نظارت تصویری تمام شهر قم تکمیل شود.
 
سقائیان نژاد در خصوص روستای جمکران و قرار گرفتن در محدوده شهری تصریح کرد: جمکران به صورت رسمی جزء حریم شهری است اما تا زمانی که مسائل زیربنایی مانند آب و فاضلاب و غیره در روستای جمکران تکمیل نشود امکان آسفالت معابر آن امکان پذیر نیست و البته پروژه های فعال در اطراف مسجد جمکران و رینگ دوم تاثیرات مستقیمی بر روستای جمکران خواهد گداشت.
 
او با اشاره به پروژه عماریاسر گفت: نمام تملک های پلاک های بین میدان معلم تا خیابان ککناز انجام شده است و بخشی از تونل خیابان عماریاسر نیز پایان سال جاری به بهره برداری می رسد که ۸۰ میلیارد تومان جهت پیشبرد برش هایی از این طرح اختصاص داده شده است.
 
شهردار در پایان تاکید کرد: چند صدایی بودن در شورا و شهرداری یکی از مشکلات مدیریت شهری است و برای پیشبرد اعداف باید این چند صدایی بودن از بین برود.
 
او ابراز داشت: شهرداری قم با وجود شرایط تحریم موفق شده برنامه های عمرانی خود را ۷۲ درصد و بودجه های پیش بینی شده خود را ۹۳ درصد محقق کند که در سطح کشور یک مساله بسیار قابل توجه است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  شفقنا ، تاریخ انتشار: 9 آبان1400، کدخبر: ، www.fa.shafaqna.com،1253733

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین