پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۷۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
مدیر پروژه هزار هکتاری قم گفت: پروژه هزار هکتاری باغ پرندگان شامل باغ موزه دفاع مقدس، باغ پرندگان، بوستان‌های خضر، زائر، شهدای گمنام و کوثر است که از سال ۹۶ آغاز شده است.
شعار سال: سید مهدی هاشمی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه تفریحی، فرهنگی و آموزشی باغ پرندگان با اشاره به آغاز احداث مجموعه باغ پرندگان از سال ۹۶ اظهار کرد: پروژه باغ پرندگان بنا به دستور و تأکید شهردار قم آغاز شده که این مجموعه دارای مساحت ۱۲ هکتار با کوه‌های اطراف است.

وی خاطرنشان کرد: فضای سبز این مجموعه ۶ هکتار است و در این بخش قفس‌های ۲۰، ۸۰ و ۱۰۰ متر مربعی برای پرندگان مناطق گرمسیری، جغد و پرندگان شکاری تعبیه شده است.

مدیر پروژه هزار هکتاری قم عنوان کرد: آبشار این باغ به طول ۵۴۰ متر از ابتدای ورودی تا انتهای دره است که پرندگان و مرغابی‌ها در آن هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ گونه پرنده در باغ پرندگان وجود دارد، گفت: ۸۰ درصد پرندگان در محوطه رها بوده و باقیمانده آن‌ها در قفس‌ها و سوله هستند که شامل پرنده‌های مناطق گرمسیری، مناطق نیمه گرمسیری، بومی قم، بومی ایران، پرندگان غیر بومی و آفریقای شرقی هستند.

هاشمی با اشاره به احداث سوله دو منظوره در این باغ گفت: این سوله دارای مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع به دهانه ۳۶ متر و ارتفاع ۸ متر است که زیستگاه گیاهان گرمسیری، گل‌های آپارتمانی و پرندگان حاره‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد ۴ ساله این مکان با سرمایه‌گذار در زمینه بهره‌برداری، تأمین پرنده و نگهداری از این مجموعه منعقد شده است.

مدیر پروژه هزار هکتاری قم عنوان کرد: علاوه بر هزینه سرمایه‌گذار، شهرداری ۳۰ میلیارد تومان بابت احداث ابنیه، فضای سبز، آلاچیق‌ها و... هزینه کرده است.

وی با اشاره به زمان استفاده شهروندان از باغ پرندگان گفت: منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا و استانداری هستیم و اگر مجوز دهند پس از افتتاحیه یعنی از روز یکشنبه این مکان به روی مردم باز است و می‌توانند استفاده کنند.

هاشمی یادآور شد: پروژه هزار هکتاری شامل باغ موزه دفاع مقدس، باغ پرندگان، بوستان‌های خضر، زائر، شهدای گمنام و کوثر است که از سال ۹۶ آغاز شده است.

وی از پیشرفت ۵۵ درصدی بوستان خضر خبر داد و افزود: این بوستان ۳۴ هکتار است و درختکاری و جدول‌گذاری شده و در نظر داریم تا پایان سال این بوستان را افتتاح کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری قم نیوز، تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۲۷۲۶، qomnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
دارن کیف دو عالم رو میکنن واقعا چرا باید هیچ نظارتی روشون نباشه
ناشناس
Netherlands
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
باغ پرندکان در قم نیاز بود؟ این همه هزینه نمیتونست جای بهتری هزینه بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین