پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی منوط به تلاش مسئولان وزارت کشور است، بر ضرورت تدوین قوانینی برای جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات تأکید کرد.

شعارسال: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به پیگیری‌های وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، اظهار داشت: برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی منوط به تلاش دوستان‌مان در وزارت کشور است.

وی افزود: مقرر شده آن نیازمندی‌هایی که از جهات امنیتی و کیفی توسط شورای نگهبان درخواست شده است، توسط وزارت کشور بررسی شود و به ما اعلام‌نظر کنند، اگر دوستان در وزارت کشور بتوانند این کار را انجام دهند و سریعتر به ما گزارش کنند که این اقتضائات فراهم شده، طبیعتاً ما هم خدمت‌شان هستیم و انتخابات الکترونیکی هم برگزار می‌شود، ولی اگر این اتفاق نیفتد، دیگر در اختیار شورای نگهبان نیست.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: ما در شورای نگهبان آنچه را که باید انجام می‌دادیم، انجام داده‌ایم و جلسات کارشناسی برگزار شده است، نظرات کارشناسی شورای نگهبان به صورت مکتوب درباره انتخابات الکترونیکی به وزارت کشور اعلام شده است و الآن هم منتظر اعلام‌نظر عزیزان‌مان در وزارت کشور هستیم، اگر نظرات وزارت کشور درباره انتخابات الکترونیکی به شورای نگهبان اعلام شود، ما آن نظرات را بررسی خواهیم کرد.

کدخدایی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به مطرح شده مباحثی درباره پول‌های کثیف و ورود این پول‌ها به عرصه انتخاباتی کشور، اگر شورای نگهبان در جریان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات به اسنادی یا شبهاتی در این زمینه دست یابد، چگونه این موضوع را پیگیری خواهد کرد و به چه میزان در تأیید صلاحیت‌ها آن را تأثیر خواهد داد؟ گفت: هزینه‌های انتخاباتی مشکلی بود که به درستی در قوانین دیده نشده بود، بنده پیش از این گفتم که قوانین ما در زمینه انتخابات حداقلی است که یکی از مصادیق این موضوع همین بحث مربوط به هزینه‌ها و تخلفات تبلیغاتی است که هیچ راهکاری یا هیچ قانون مشخصی برای آن وجود ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: خوشبختانه در سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ‌شده توسط مقام معظم رهبری این مطلب دیده شده است که هم ساز و کاری برای نظارت بر هزینه‌های تبلیغات کاندیداها وجود داشته باشد و هم اینکه بر هزینه‌هایی که خدایی ناکرده بیگانگان می‌خواهند برای انتخابات ما هزینه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موارد نگاه بلندی است که در سیاست‌های کلی انتخابات لحاظ شده است، به نظر می‌رسد اگر مجلس محترم بتواند قوانین مناسبی را مبتنی بر سیاست‌های مبارزه با ورود پول‌های کثیف به انتخابات و جلوگیری از هزینه‌های غیرضرور در تبلیغات تدوین کند، گام مثبتی در این راستا خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 22 آبان 1395، کدمطلب: 13950822000709 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین