پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
انتخابات دوزادهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها ، اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود در حالیکه بنظر می رسد نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز را در انتخابات پیش رو ، فضای مجازی خصوصا تلگرام دارد .

شعار سال: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در روز ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ در سراسر کشور برگزار می شود .

یکی از مباحث عمده و اصلی که بعضا به یکی از چالش های انتخابات مبدل می شود ، تبلیغات و نحوه اطلاع رسانی نامزدهای مختلف در این حوزه است ، در واقع انتشار پوستر برای تبلیغات کاندیداها، از همان دوره اول در ایران آغاز شد . شیوه ای که تا الان هم قدیمی نشده و هنوز هم خیلی از کاندیداها از این روش استفاده می کنند.

تلاش برای جلب نظر مردم با انتشار پوسترهای تبلیغاتی با ابزار روز، یکی از راههای رایج و معمول در هر انتخابات است. کاندیداها با پوسترهای تبلیغاتی، هم می توانند شعارهایشان را معرفی کنند و هم اهداف و برنامه هایشان را اما با تحول تکنولوژی و حضور وسایلی چون کامپیوتر و مویابل بیشتر مردم سعی می کنند از این روش های ساده تر و در دسترس تر ، به اطلاعات مورد نظر برسند .


همچنین هزینه های فراوان طراحی و چاپ پوستر و بنر و تبلیغات محیطی و نصب و حمل و نقل آن ، باعث می شود تا خیلی از کاندیداها به دنبال راههای کم هزینه تر چون فضای مجازی باشند تا با استفاده از گستردگی این حوزه و حضور نخبگان تاثیرگذار بر توده های جامعه ، به اهداف خود برسند .

نقش تعیین کننده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در انتخابات ۹۶

تجربه سال گذشته انتخابات مجلس خصوصا در حوزه تهران و انتخاب لیست ۳۰ نفره امید در پایتخت با استفاده از شبکه های اجتماعی و تلگرام و آوردن قشر خاکستری پای صندوق های رای ، باعث شد تا تحلیلگران اجتماعی به راحتی از کنار این ابزار نگذرند و در واقع به این نتیجه رسیده اند که شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نقش تعیین کنندگی در انتخابات را دارند .

انتخابات آتی که دو ماه دیگر برگزار می شود از این قاعده مستثنی نبوده و خیلی از کاندیداها و البته صاحب نظران و کارشناسان سیاسی و اجتماعی به این باور رسیده اند که نقش تعیین کننده را در دوره پیش رو ، شبکه های مجازی دارند و از این روست که از هم اکنون شاهد رشد قارچ گونه کانال های تلگرامی و سایت های اطلاع رسانی هستیم که بنام کاندیداهای مختلف زده می شود .


از طرفی چاپ پوستر و بنرهایی خارج از قاعده اصلی و قانونی باعث شده تا اثرات معکوس داشته باشد و مردم از کاندیدای مورد نظر دوری گزینند .

بنظر می رسد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مراجع و اهتمام وزارت کشور مبنی بر جلوگیری از اسراف و کمتر هزینه کردن تبلیغات در انتخابات ، شبکه های مجازی فرصت بهتری برای معرفی کاندیداها و اهداف و اندیشه های یک کاندیدا باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی چشم برخوار، تاریخ 5 فروردین 96، کد مطلب: 124108: www.cheshmeborkhar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین