پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
واقعا کدام تشکل علمی یا اتاق فکری است که تائید کننده وضعیت فعلی و گذشته سازمان تامین اجتماعی باشد. ناکارآمدی قابل اثبات، فشل بودگی و بعضا بوی فساد از این سازمان و بخش‌های تابعه آن به مشام می‌رسد و هیچ احدی نیز برای جراحی این مجموعه دست بالا نمی‌زند؟ عزیزان نظارت و امنیت ما خوب می‌دانند که تامین اجتماعی بنوعی یعنی امنیت ملی و خدای ناکرده هرگونه خلال در آن یعنی ۴۰ میلیون کف خیابان. آیا این هشدار برای تقویت نظارت و بازرسی برون دستگاهی روی این سازمان کافی نیست؟ اخیرا گزارش شده که از کد ملی بیمه شدگان برای خدمات درمانی و دارویی سو استفاده می‌شود و روابط عمومی محترم هم پاسخ داده با ۱۴۲۰ تماس بگیرید؟ به همین سادگی می‌توان مسائل مهم را کشک مالی و ماست مالی نمود!
شعار سال: از سال گذشته دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی حذف شدند و کد ملی جای آن را گرفت.

اما به تازگی برخی از کاربران توئیتر از دریافت پیامک‌هایی می‌گویند که به نظر می‌رسد از اطلاعات بیمه‌ای آن‌ها سوءاستفاده شده است. این افراد مدعی هستند در حالی که به پزشک و داروخانه مراجعه نکرده‌اند، اما پیامکی برایشان ارسال شده که به نظر می‌رسد شخص دیگری از کد ملی آن‌ها استفاده کرده است.

یکی از کاربران توئیتر در این باره نوشت: «روش جدیدی که در کشور در حال اجراست. با حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی با شماره ملی شما به پزشکان و داروخانه‌ها مراجعه میکنند و پیامکش برای بیمه شده می‌آید. اقایان به این موضوع رسیدگی نمایید.»

کاربر دیگری در انتقاد نسخه الکترونیک تامین اجتماعی نوشت: «‏اجرای عجولانه ‎نسخه_الکترونیک و عدم توجه به انتقادات کارشناسان و بخصوص ساده‌انگاری کنترل‌های نرم‌افزاری، فرصت سوءاستفاده و تحمیل هزینه به نظام سلامت و بیمه‌های درمانی را ایجاد کرده است. اصلاح فوری این روال یک ضرورت برای سازمان_تامین_اجتماعی است.»

در همین مورد روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی می‌گوید: زمانی که قرار شد دفترچه‌های تامین اجتماعی حذف شوند راهکار‌هایی برای احراز هویت افراد برای جلوگیری از تخلف مورد ارزیابی قرار گرفت. از جمله احراز هویت با کارت هوشمند درمانی و از طریق شناسایی بیومتریک که هیچ کدام مورد تایید قرار نگرفت.

او درباره مشکلات حذف دفترچه بیمه توضیح می‌دهد: در ماه‌های اول راه افتادن سامانه دفترچه‌های درمانی الکترونیک سامانه مشکل داشت و ممکن بود پیامک اشتباه به افراد ارسال شود؛ اما در حال حاضر اگر چنین پیام‌هایی برای بیمه شدگان ارسال می‌شود و با نام و کد ملی آن‌ها مطابقت ندارد، تخلف صورت گرفته است.
وی درباره علت این تخلف توضیح می‌دهد: افرادی که با کد ملی فرد دیگر به پزشک یا داروخانه مراجعه می‌کنند بیشتر برای خرید دارو‌های خاص و نایاب اقدام می‌کنند.
راه‌حل چیست؟

پیگیری‌ها از روابط عمومی تامین اجتماعی نشان می‌دهد افراد زیادی به همین مشکل خوردند و احتمالا روزانه بیش از ۱۰۰ نفر برای شکایت با ۱۴۲۰ (سامانه تامین اجتماعی) تماس می‌گیرند؛ بنابراین کسانی که پیامک‌هایی از این دست دریافت می‌کنند باید با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند. در واقع بیمه شده‌ها می‌توانند با اعلام شماره تماس، شناسه ارسال شده در پیامک و کد ملی بیمه شده این تخلف را اعلام کنند.

طبق اظهارات روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، این شکایات به بخش درمان سازمان تامین اجتماعی ارجاع داده و نتیجه آن به شخص بیمه شده اعلام می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۹۳۳۱۱، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین