پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
رحمان خدابنده لو به آماده‌سازی پیش‌نویس تبدیل شدن مقطع دستیاری به شغل گفت: پیش‌نویسی مبنی بر تبدیل مقطع دستیاری به شغل تهیه کرده‌ایم و تلاش داریم از طریق مجرای قانونی و حقوقی به این هدف دست یابیم، اما باید روال اقدامات حقوقی این کار انجام شود و این پیش نویس یا لایحه در هیات دولت بررسی شود و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد که البته فرآیند طولانی دارد.
شعار سال: نخستین روز از نشست سه روزه مجمع دبیران شورا‌های صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت، در سالن اجتماعات سردار شهید قاسم سلیمانی مجتمع صندوق رفاه دانشجویان این وزارتخانه در خزرآباد ساری برگزار شد.

این نشست با هدف تبادل نظر و بارش افکار و همچنین رفع مشکلات، موانع و چالش‌های موجود بر سر راه فعالیت و خدمت دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور تمامی دبیران شورا‌های صنفی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شده و مشکلات و چالش‌ها و پیگیری مطالبات صنفی‏، رفاهی و آموزشی بیان شده است.

رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۷ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی، نماینده‌ای به عنوان دبیر شورای صنفی در مقطع دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دارد؛ در واقع شما صدای گویای دانشجویان و در مسیر پیگیری مطالبات صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی هستید.

وی افزود: این نشست با هدف بارش افکار و تبادل نظر میان اعضای شورای صنفی و مسئولان ستادی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شده و اعضای شورا‌های صنفی بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند که در حوزه مسائل صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی چه نیاز‌ها و چه مطالباتی وجود دارد. انتظار می‌رود دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات در مسیر پیگیری مطالبات دانشجویان بیان شود.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته، در مسیر پیگیری مطالبات دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی، جلسات متعددی برگزار شده، اظهار داشت: از بدو تشکیل شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی اتفاقات و تحولات خوبی در حوزه دستیاری رخ داده است که می‌توان به افزایش پرداختی‌ها و حق‌الزحمه دستیاران، پوشش بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران، افزایش وام‌های مختلف دانشجویی از جمله وام ودیعه مسکن شده است.

وی گفت: تلاش شد برخی از مطالبات به حق دستیاران تحقق یابد. اما باید تلاش کرد در مجمع جدید و با حضور اعضای تازه شورا‌های صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی، در مسیر پویایی بیشتر و بهتر گام برداریم تا دستیاران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های رفاهی، صنفی، آموزشی و پژوهشی دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل شورا‌های صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی از سال ۹۷، اظهار داشت: اعضا بعد از برگزاری انتخابات مجمع جدید و تعیین اعضای شوراها، باید به دنبال راهکار و راه‌حل مشکلات و نیاز‌های صنفی باشند و اگر نقشه و راه حلی برای رفع مشکلات خود پیدا نکنند قطعا ابراز پشیمانی می‌کنند چرا که در غیر این صورت دیگران راه حل پیدا می‌کنند.

خدابنده‌لو گفت: البته نمی‌توان ادعا کرد که مشکلات به صورت ۱۰۰ درصدی مرتفع می‌شود، اما رفع تدریجی نیاز‌ها می‌تواند مایه دلگرمی ما در وزارت بهداشت باشد. به هر حال نیاز‌ها و مطالبات دانشجویان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، درمان، صنفی، معیشتی از جمله خوابگاه، تغذیه، وام است و باید با کمک اعضا و کارگروه‌های تخصصی شورا، به اهداف مان نزدیک‌تر شویم.

وی به آماده‌سازی پیش‌نویس تبدیل شدن مقطع دستیاری به شغل گفت: پیش‌نویسی مبنی بر تبدیل مقطع دستیاری به شغل تهیه کرده‌ایم و تلاش داریم از طریق مجرای قانونی و حقوقی به این هدف دست یابیم، اما باید روال اقدامات حقوقی این کار انجام شود و این پیش نویس یا لایحه در هیات دولت بررسی شود و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد که البته فرآیند طولانی دارد.

وی افزود: هر چند نمی‌دانم چقدر تلاش ما به نتیجه می‌رسد، اما به هر حال با کمک شما دانشجویان تلاش داریم به این مهم دست یابیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۱۱۴۳۹، iusnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین