پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از سایر اقشار جامعه جدا نیستند و اگر قاعده‌ای برای تنظیم حقوق و دستمزد کارکنان دولت قرار داده می‌شود نباید انتظار داشت که گروه‌های مختلفی از آن استثنا شوند و تبعیض رخ دهد.

شعار سال:علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامه اخیر وزیر بهداشت به معاون رئیس جمهور درخصوص مستثنی شدن اعضا هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از سقف حقوق و مزایا و مالیات مندرج در قانون بودجه 1400،گفت: کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مردم محترم هستند و کسی تلاش‌های آنان در دوران کرونا را فراموش نمی‌کند اما این مسائل توجیهی برای تغییر یا نقض قانون به نفع یک گروه یا قشر خاص نیست.
 
وی ادامه داد: با توجه به منابع محدود دولت، افزایش هزینه‌های دولت عاقلانه نیست و نمی‌توان برای راضی کردن یک گروه، هزینه‌ها را به گونه‌ای افزایش داد که تورم به همه مردم تحمیل شود.
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از سایر اقشار جامعه جدا نیستند و اگر قاعده‌ای برای تنظیم حقوق و دستمزد کارکنان دولت قرار داده می‌شود، نباید انتظار داشت که گروه‌های مختلفی از آن مستثنی شوند و تبعیض رخ دهد. اگر این قبیل تبعیض‌ها قبلا هم رخ داده است نباید تکرار شود.
 
خضریان اضافه کرد: هم اکنون دریافتی‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی چند برابر دریافتی سایر کارکنان دولت است؛ در نتیجه افزایش دریافتی برای این افراد منطقی نیست.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر قانون تمام وقتی پزشکان به صورت کامل اجرایی نمی‌شود و تعداد قابل توجهی از اعضای هیئت علمی همزمان فعالیت‌های انتفاعی در بخش خصوصی و عمومی انجام می‌دهند که از آن جا نیز درآمد کسب می‌کنند. بر این اساس برخی ادعاها که در فضای عمومی در رابطه با وضعیت اقتصادی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی منتشر می‌شود، صحت ندارد.
 
نماینده تهران خاطرنشان کرد: این که در نامه وزیر بهداشت گفته می شود اگر سقف 15 برابر حداقل دستمزد افزایش نیابد، موجب خروج  پزشکان از طرح تمام وقتی می‌شود، نوعی تهدید است و این سخن از سوی وزیر بهداشت که خود باید ناظر بر اجرای قانون تمام وقتی پزشکان باشد، اصلا پذیرفته نیست.
 
خضریان تاکید کرد: در حال حاضر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های پزشکی تا سقف حدود 60 میلیون تومان می‌توانند دریافتی دولتی داشته باشند که این رقم کمی نیست؛ اما باز هم درخواست افزایش حقوق و دستمزد می‌کنند که این در شرایطی که دیگر اقشار جامعه تحت فشار اقتصادی هستند، پذیرفته نیست.
 
وی خاطر نشان کرد: عدالت در پرداخت دستمزدهای کارکنان دولت بسیار مهم است و نباید وقتی دولت با کمبود منابع مواجه است با این قبیل درخواست‌های غیرموجه، انتظارات بقیه کارکنان را بالا برد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در جایی دسترسی مردم به پزشک مناسب نیست راهکار آن دادن حقوق یا کارانه اضافه برای تشویق پزشکان به ارائه خدمت نیست. زیرا این موضوع تقاضا القایی به وجود می‌آورد بلکه راهکار افزایش تعداد پزشکان بومی و غیر بومی در مناطق با دسترسی پایین است.
 
خضریان در پایان تاکید کرد: پرداخت مالیات باید به یک ارزش در کشور تبدیل شود و اقشار مختلف به پرداخت مالیات افتخار کنند. متاسفانه در حال حاضر وضعیت این گونه نیست و اقشار پر نفوذ به دنبال گرفتن معافیت‌های مالیاتی غیرموجه هستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:  16 آبان  1400، کدخبر: 2603730 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین