پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
متاسفانه شهروندان نمی‌دانند که یکی از علل اصلی کسری بودجه پرداخت حقوق کارکنان دولت است. مردم نمی‌دانند که حدود ۳ برابر دریافتی یک کارمند، بودجه برای او اختصاص می‌یابد. مردم نمی‌دانند که بطور متوسط بالغ بر ۸۰ درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی (تا ۹۳ درصد) صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود. شهروندان بی اطلاع هستند که الزام به ساماندهی کارکنان دولت و اجرای دولت الکترونیک یک مصوبه قانونی بوده و کارمندان دولت را می‌تواند به یک سوم میزان موجود کاهش دهد. مردم، اما خوب می‌دانند که کسری بودجه باعث تورم می‌شود. حال خبر می‌رسد که کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت و اولویت بررسی تعطیلی دو روزه در هفته مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. البته با همان حقوق و مزایای قبلی. داشتیم به بیت المال و معنایش فکر می‌کردیم. مشکلی نیست، چون مجلس تصویب کرده؟!

شعارسال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز درخواست جمعی از نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی کرده و با بررسی اولویت‌دار این لایحه موافقت کردند.

کاهش ساعت کاری کارکنان دولت از ۴۴ به ۴۰ ساعت و افزایش تعطیلات به دو روز در هفته + حقوق هم سرجاش؟ فلان بیت المال ،چون مجلس تصویب کرد؟!

حسین گودرزی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره این لایحه، گفت: بر اساس این لایحه، افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز و کاهش ساعت کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت محقق خواهد شد.

او ادامه داد: در همه کشور‌های پیشرفته دنیا ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت است. از سوی دیگر در ایران ۵۲ روز در سال تعطیلات جمعه است و ۲۶ روز تعطیلات مناسبتی و ملی داریم که میزان تعطیلات ما در سال ۶۵ درصد میانگین تعطیلات جهانی است و افزایش تعطیلات ضروری است.

همچنین عباس گودرزی در موافقت با درخواست اولویت بررسی لایحه ۲ روز تعطیلی پایان هفته، گفت: میانگین تعطیلی در سایر کشور‌ها سالانه ۱۱۹ روز است، اما در ایران میانگین تعطیلی سالانه ۷۸ روز است.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما ۶۵ درصد میانگین تعطیلات جهانی روز تعطیل داریم، در حالی که در کشور‌های پیشرفته به دنبال افزایش تعطیلات خود هستند. از سوی دیگر، در این لایحه به دنبال تعطیلی دو روز در هفته در کل کشور هستیم، چرا که افزایش تعطیلی و کاهش ساعت کاری منجر به افزایش انگیزه کارمندان و تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اعتماد، تاریخ انتشار: 9بهمن1402، کدخبر: 649948، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
0
سلام : دقیقا درست می فرمایید مردم چه چیزی می دانند ؟ ایا می دانند که بزرگترین بلای این کشور ریاکاران به ظاهر متدین و نیو انقلابی ها و بچه های انهاست ؟
مردم نمی دانند که همین دولت باصطلاح مردمی با طرحی به نام شهید زین الدین ، اقوام و اشناها و هم فکران خود را بدون شایسته سالاری استخدام دستگاهای دولتی کرده اند. مردم نمی دانند که فرزندان سرداران سپاه از هم اکنون بدون سوابق بخشدار و فرماندار و هیت مدیره می شوند.
و .....
واقعا اگر بتوان این موارد را اثبات کرد، مردم چه می کنند؟
مدیر پایگاه

سلام 
بخشی از مطالب بیان شده توسط شما واقعیت دارد و بخشی دیگر قابلیت تفسیر. ممکن است شبه ایجاد کند. 
باید  شفاف  و با مصداق  گفت.منتظر  دریافت  نظرات  خوب  شما  هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین