پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
مصادیق این جنایت را باید بر چند حوزه سازمان فاجعه ساز غذا دارو و ضعف نظارتی و تعارض منافع مطرح در آن، نظارت ضعیف بر حوزه‌های مصرف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قاچاق معکوس دارو از ایران به کشور‌های دیگر، کم توجهی به راه اندازی نسخه الکترونیک، کم کاری و کم لطفی بیمه‌ها در تامین و بازپرداخت هزینه دارو برای بیمه شدگان، کم توجهی دولت به تامین ارز مجدد و بیشتر با توجه به اتمام ارز تخصیصی و مشکل کرونا، افزایش قیمت دارو‌های داخلی بدلیل افزایش قیمت تولید در کشور و مواردی همانند جستجو کرد. جنایتی که ضروری است دولت سیزدهم، در ساماندهی آن مداخله گری همه جانبه داشته باشد.
شعار سال: همایون سامه‌یح نجف‌آبادی (زاده ۱۳۴۴ در تهران)، پزشک متخصص داروسازی، رئیس انجمن کلیمیان و نماینده کلیمیان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ، حقایق وحشتناکی از پشت پرده جنایات دارویی در کشور می گوید.

مدعی است که ارز ۴۲۰۰ برای داروهای خاص و مواد اولیه برخی داروها اختصاص باید می یافت که شاهد انحرافاتی چند در تخصیص و مصرف آن بوده ایم. بحث اتمام ۲ و نیم میلیارد دلار ارز دارویی را مطرح می کند و نیاز کشور به ارز بیشتر برای حوزه دارو . از افزایش سه برابری قیمت داروهای ایرانی و مکانیزم وقوع آن حرف می زند. از قاچاق معکوس و نسخه الکترونیک می گوید. به سهم ناچیز بیمه ها در برعهده گیری قیمت دارو می پردازد. از فسادها و تعارض منافع ها می گوید. معتقد است که نمی توان با این وضعیت مردم را کنار گذاشت و با سلامت آنها بازی کرد.

خیلی دوست داریم بدانیم که مرکز پژوهش های مجلس، دبیرخانه شورای مصلحت نظام ، بخش پژوهشی دیوان محاسبات ، سازمان برنامه و بودجه و حتی خود وزارت بهداشت چه دیدگاهی در این خصوص دارند.
بسیار متمایلیم بدانیم که سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، چه اقدامات اصلاحی در این خصوص انجام داده اند.

آقای رئیس جمهور، شما میراث دار یک پهنه جنایت زده در حوزه بهداشت و درمان شده اید، لطفا آستین همت را بالا زده و مداخله گری توسعه ای و فسادستیزانه کنید. مسئله کاملا روشن است آقای رئیسی.
 
تعداد بازدید : 2

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین