پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۸۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی: متأسفانه در کارویژه مرز شورایعالی امنیت ملی مصوب شده که یکسری مجوز‌ها به برخی کشتی‌ها برای صید ترال داده شود و آیین نامه اجرایی نحوه عمل برای صید ترال هم تعریف کرده‌اند، اما من کماکان معتقدم بایستی توافق صورت گرفته بین آقای خاوازی وزیر وقت جهاد کشاورزی با مجلس شورای اسلامی مبنی بر توقف ۲ ساله صید ترال اجرایی شود. هر چند که این توافق سال بعد پایان می‌پذیرد.

شعار سال: معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار ، درباره آخرین وضعیت صید ترال در دریای عمان و خلیج فارس گفت: تنها شناوری که در چابهار و دریای عمان در حال فعالیت است، کار تحقیقاتی انجام می‌دهد و چیزی در صید ترال وجود ندارد این درحالی است که این شناور هم دارای مجوز است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه در کارویژه مرز شورایعالی امنیت ملی مصوب شده که یکسری مجوزها به برخی کشتی‌ها برای صید ترال داده شود و آیین نامه اجرایی نحوه عمل برای صید ترال هم تعریف کرده‌اند، اما من کماکان معتقدم بایستی توافق صورت گرفته بین آقای خاوازی وزیر وقت جهاد کشاورزی با مجلس شورای اسلامی مبنی بر توقف 2 ساله صید ترال اجرایی شود. هر چند که این توافق سال بعد پایان می‌پذیرد.
 
انجام صید ترال توسط شرکت‌های کشتیرانی ایرانی که نیمی از سهام‌شان چینی است
 
وی افزود: اسناد متقنی دارم که برخی شرکت‌هایی که مبادرت به صید ترال می‌کنند، بخش عمده‌ای از سهام آنها متعلق به چینی‌هاست ولی نمایندگان مجلس اجازه نمی‌دهند که خلیج فارس و دریای عمان آماج هجوم شرکت‌های چینی شود تا آنها به صید ترال بپردازند.
 
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق آمارها حداقل 10 شناور گروه کشتیرانی کیش و... وجود دارند که چینی‌ها 49 درصد سهام آنها را در اختیار دارند؛ قطعا چینی‌ها برای صید ماهیان عادی به خلیج فارس و دریای عمان نیامده‌اند، نیت آنها صید ترال است. این در حالی است که آنها فعلا در صید ترال مشغول نیستند.
 
سعیدی گفت: با توقف صید ترال اقتصاد ماهیگیران در منطقه چابهار تکان اساسی خورده است، ولی انتظار داریم توافقی که مجلس با وزیر کشاورزی مبنی بر صدور مجوز صید برای صیادان بومی بوده، هرچه سریع‌تر اجرایی شود اما متأسفانه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار:  1 آذر  1400، کدخبر: 121300، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
0
در ظاهر ممکنه این طور به نظر بیاد که صید ترال انجام نمیشه ولی خب امکان انجامش هم هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
0
وقتی سال دیگه این توافق تموم میشه پس چرا صید داره انجام میشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین