پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
دسترسی دیگران به تلگرام شما می‌توان در طیفی از بی دقتی‌های خودتان تا هک تلگرام صورت پذیرد. اطیمنان از حضور دستگاه‌های آشنا متصل شده به تلگرام و گذاشتن رمز دو مرحله ای، از راه‌های اصلی داشتن یک تلگرام پاک است. برای دانستن فرآیند، به متن خبر مراجعه بفرمائید.

شعار سال: اگر پیامی مبنی بر ورود جدید به تلگرام برای‌تان ارسال شد بی اعتنا از کنار آن نگذرید و حتما مراحل ذیل را انجام دهید؛

- علامت سه تا خط افقی بالای صفحه سمت چپ را کلیک کنید.

- وارد تنظیمات یا Settings شوید.

- وارد قسمت حریم خصوصی و امنیت یا Privacy and Security شوید.

- قسمت نشست های فعال یا Active Sessions را کلیک کنید. در اینجا می توانید ملاحظه کنید که چه دستگاه هایی به تلگرام شما دسترسی دارند. اگر با دستگاه های ناشناس برخورد کردید، اقدام به حذف نمائید.

- اگر می خواهید کل دستگاه ها جز گوشی خودتان را پاک کنید، گزینه قرمز رنگ حذف نشست های فعال یا Terminate All Other Sessions را کلیک کنید.  تا همه تلگرام های فعال غیر از تلگرامی که در گوشی تان هست غیرفعال شوند.

ایمن کردن تلگرام با تعین رمز دو مرحله ای :

برای این کار مراحل ذیل را انجام دهید؛

- علامت سه تا خط افقی بالای صفحه سمت چپ را کلیک کنید.

- وارد تنظیمات یا Settings شوید.

- وارد قسمت حریم خصوصی و امنیت یا Privacy and Security شوید.

- وارد قسمت تأیید رمز دو مرحله ای یا Two-Step Verification شوید.

- تعین گذرواژه یا Set Password را بزنید.

- رمزی ترجیحا شامل اعداد، حروف(هم بزرگ هم کوچک)، نشانه هایی مانند @، #، &، * و... تعین کنید و ادامه یا Continue را بزنید. اما مراقب باشید هیچگاه این رمز را فراموش نکنید و حتما در جایی یادداشت بفرمایید.

- در مرحله بعد واژه ای از شما می خواد که شما را به یاد گذرواژه ای که تعین کرده اید بیاندازد که هم می‌توانید واژه‌ای بنویسید و ادامه یا Continue را بزنید، و هم می‌توانید با زدن دکمه رد شدن یا Skip در بالای صفحه سمت راست بدون تعین هیچ واژه ای از این مرحله رد شوید.

- در مرحله بعد از شما ایمیلی برای بازیابی رمز دو مرحله ای می‌خواهد که ترجيحاً علامت رد شدن یا Skip را در بالای صفحه سمت راست بزنید و ایمیلی تعین نکنید.

نکته ۱: اگر ایمیل تعین کنید باید وارد ایمیل شده و با کلیک بر روی لینک ارسالی از طرف تلگرام، و تایید هویت این فرایند را تکمیل کنید.

نکته ۲: با نوشتن ایمیل ممکن است هکر بتواند ایمیل شما را نیز هک کرده و این رمز را نیز بازیابی نماید. لذا نوشتن ایمیل را توصیه نمی کنیم.

 نکته ۳: اگر ایمیل تعین نکنید در صورت فراموشی رمز دوم نمی‌توانید هیچگاه این رمز دوم را بازیابی کنید و دیگر نمی‌توانید وارد تلگرام‌تان شوید و یا اگر همچنان در تلگرام‌تان هستید قادر به عوض کردن این رمز نمی‌باشید. پس خوب آن را به خاطر بسپارید و در جای مطمئن یادداشت کنید.

 با انجام این موارد دیگر خیال تان راحت باشد. چون حتی اگر فردی بتواند کد ارسالی از تلگرام را نیز دریافت کند هیچگاه تلگرام شما هک نخواهد شد. زیرا به این رمز دوم نیاز خواهد داشت و آن را فقط شما می‌دانید.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین