پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۸۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
وزیر نیرو گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ درصد روستا‌های کشور از آب شرب مناسب محروم هستند. وزیر نیرو گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ درصد روستا‌های کشور از آب شرب مناسب محروم هستند.
شعار سال: «علی‌اکبر محرابیان» در آئین امضای تفاهم‌نامه طرح آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف بهبود آبرسانی به هشت هزار روستای مناطق محروم کشور در قالب پویش آبرسانی «باران مهر»، بین شرکت آب و فاضلاب کشور و ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات افزود: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم این بود که در یک مدت زمان کوتاه بتوانیم روستا‌های فاقد آب شرب را از این نعمت بهره‌مند کرده و میزان برخورداری را از ۷۵ درصد به بالای ۹۰ درصد ارتقا دهیم.

وزیر نیرو ادامه داد: آبرسانی به روستا‌های محروم کشور شیرینی خاصی دارد.

محرابیان گفت: این امر (آبرسانی به روستا‌های محروم) نیازمند نگاه ملی و مردمی است و به همین منظور مرکزی تحت عنوان جهاد آبرسانی زیرمجموعه شورای جهاد آبرسانی متشکل از نخبگان صنعت آب کشور، خیرین، گروه‌های جهادی و ... تاسیس شد که با راهبری این شورا در نخستین گام، هفته گذشته قراردادی با ۳۱ مرکز آبفای کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی به ۷ هزار و یکصد روستا طی سه سال امضا شد.

وی با اشاره به دشواری‌های تامین آب برخی روستا‌های سخت‌گذر، خاطرنشان کرد: از گذشته تاکنون تامین آب این روستا‌ها به روش آبرسانی سیار انجام می‌شد و در جایی که روستا‌ها از مرکز تامین آب دور باشند، آبرسانی به آن‌ها ممکن است با تاخیر‌های ساعتی و حتی روزانه همراه شود.

به گفته محرابیان، ستاد بازسازی عتبات عالیات سخت‌ترین قسمت کار را بر عهده گرفته و قصد دارد آب شرب کامل و مطمئن این قبیل روستا‌ها را که با مشکل آبرسانی روبرو هستند، تامین کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۶ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۵۹۲۷۵۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
آبرسانی شیرینی خاصی داره،بله، ولی بعد از چند سال داره بهشون آبرسانی میشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
آبرسانی شدن این روستاها یا تازه میخواین شروع کنین به آماده سازی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
0
0
اگه خودتون رو فقط برای چند روزجای اونها میزاشتین که با چه سختی آب رو بدست میارن خیلی زودتر از اینها یه فکری برای آبرسانی میکردین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین