پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
الگوی تجارت اقتصادی- سیاسی فرانسوی‌ها بخ نما شده است. در خبر‌ها آمده است که عراق از فرانسه پهپاد نظامی می‌خرد. باید بررسی نمود که آیا خبر در قالب و بصورت فروش اجباری پهپاد نظامی فرانسوی به عراقی‌ها نیست؟ فرانسه به سال‌ها خوی استعماری، هنوز دست از تجارت‌های کثیف برنداشته و بازی سیاسی پلیس خوب - پلیس بد، صدقه گیری اجباری می‌کند.‌ای کاش سفیر فرانسه در تهران، توان شفاف سازی و ارایه توضیح در خصوص سیاست‌های شائبه دار اقتصاد سیاسی کشور خودش را داشت.
شعار سال: فرمانده نیروی زمینی عراق از قرارداد‌های جدید برای واردات پهپاد و تجهیزات توپخانه‌ای پیشرفته از فرانسه خبر داد و تاکید کرد، تمایل جدی برای توسعه سلاح‌های عراقی وجود دارد.

قاسم المحمدی، فرمانده نیروی زمینی عراق تصریح کرد، در زمینه تسلیحاتی تانک‌های پیشرفته آمریکایی شامل آبرامز و تانک‌های ساخت روسیه T-۹۰ ونیز تجهیزات بسیاری وجود دارد. همچنین برنامه‌هایی برای افزایش آن‌ها جهت تقویت توانمندی ارتش عراق در دست اجرا است.

وی گفت، قرارداد‌های زیادی وجود دارد که شامل هواپیما‌های بدون سرنشین مسلح است که به مدت ۳۰ ساعت در حریم هوایی عراق پرواز می‌کنند و قادر به هدف قرار دادن اهداف و کنترل مستمر مناطق مختلف هستند و توانایی و کارایی خود را ثابت کرده‌اند.

المحمدی افزود، توپخانه‌های بسیار خوبی با دقت بالا وجود دارد که از فرانسه وارد می‌شود، علاوه بر این سلاح‌هایی با دید شبانه و قرارداد‌های سلاح زیادی وجود دارد که برخی از این تجهیزات به بندر وارد شده و برخی در کارخانه‌ها برای پشتیبانی از نیرو‌های مسلح است.

وی اشاره کرد: میان شرقی‌ها و غربی‌ها برای اثبات توانایی‌های خود رقابت وجود دارد و ما به عنوان نیرو‌های مسلح از تنوع تسلیحات حمایت می‌کنیم.

المحمدی گفت: فرماندهی نیروی زمینی بیش از ۷۲ درصد از تعداد نیرو‌های عراقی را تشکیل می‌دهد و بقیه یگان‌ها نقش پشتیبانی را برای حمایت از نیرو‌های ما ایفا می‌کنند. وی تاکید کرد، آن‌ها نزدیک به دو سوم سایر نیرو‌های امنیتی را تشکیل می‌دهند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۸۲۰۹۷۲، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین