پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
بکتاش آبتین، شاعر، پانزدهم آذر به علت تب و فشار خون بالا، شبانه از زندان به بیمارستان منتقل شد. ظهر امروز درگذشت.
شعار سال: چند روز پیش کانال کانون نویسندگان با اعلام بستری شدن بکتاش آبتین، شاعر در بیمارستان گفت: «او از چند روز پیش از انتقالش به بیمارستان چند بار به علت تب، بدن‌درد شدید و ضعف عمومی به بهداری زندان مراجعه کرده بود. پس از یک روز بی‌خبری، هم‌بندان آبتین تلاش‌های خود را برای یافتن خبری از وضعیت او آغاز کردند؛ تلاش‌هایی که تا امروز بی‌نتیجه مانده بود. سرانجام امروز خانواده‌ی آبتین که برای روز ملاقات در زندان حاضر شده بودند، با پیگیری‌های مصرانه از انتقال او به بیمارستان طالقانی مطلع شدند».

در این خبر ابراز نگرانی شده است که اگر او به کرونا مبتلا شده باشد به دلیل بیماری ریوی که بیماری زمینه‌ای است نیازمند مراقبت است و همینطور می‌تواند به دیگر هم‌بندی‌هایش منتقل کرده باشد.

او از مهرماه سال گذشته در حال سپری کردن حکم محکومیت خود بود که ظهر امروز درگذشت.
 
اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های استان تهران در پی درگذشت بکتاش آبتین
 
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در پی درگذشت «آبتین (مهدی) بکتاش»، اداره کل زندان‌های استان تهران اطلاعیه‌ای بدین شرح صادر کرد:

زندانی بکتاش (مهدی) آبتین که به جرم تبلیغ علیه امنیت ملی کشور دوران محکومیت پنج سال حبس خود را در بازداشتگاه اوین سپری می‌کرد، در تاریخ ۱۴ آذرماه سال جاری با علایم سینوزیت به بهداری مراجعه و طبق تجویز پزشک داروی مربوطه را دریافت نمود.

خدمات درمانی و تکمیلی نامبرده با مراجعه بعدی وی به بهداری در روز‌های ۱۵ و ۱۶ تاریخ مذکور نیز ادامه یافت. با این وجود جهت درمان دقیق‌تر مراحل غربالگی و تشخیص بیماری، انجام تست کرونا نیز از وی بعمل آمد که تست کرونا منفی اعلام شد. در ادامه به‌دلیل بروز برخی علائم بعدی شامل سرفه و تب، به تشخیص پزشک بیمارستان بازداشتگاه، جهت اقدامات بیشتر درمانی و تشخیص احتمال بیماری کرونا، نامبرده به بیمارستان طالقانی اعزام شد.

با این‌حال پس از دو روز بستری در بیمارستان، شرایط عمومی وی نامساعد اعلام و به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت. با اخذ و تمدید مرخصی نامبرده، وی به تشخیص خانواده‌اش به یکی از بیمارستان‎های خصوصی منتقل می‌گردد که متاسفانه طی ۳۵ روز بستری در آن بیمارستان با وجود تلاش پزشکان نامبرده فوت می‌کند.

گفتنی است؛ مرحوم بکتاش (مهدی) آبتین به جرم تبلیغ علیه امنیت ملی کشور از تاریخ ۵/۷/۱۳۹۹ دوران محکومیت پنج سال حبس خود را در بازداشتگاه اوین سپری می‌کرد که در این مدت نیز از مرخصی‌های اعطایی استفاده می‌کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پرسون، تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۳۷۹۱۸۵، www.purson.ir
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۸۰۱۶۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین