پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
جای تعجب دارد که فرد مطلعی، چون سیدجعفر هاشمی تشکری چرا بر گور خالی طرح ترافیک روضه خوانی می‌کند؟ دیگر نمکی‌های سطح شهر هم می‌دانند عملکرد طرح ترافیک چیست و اثراتش برکاهش آلودگی هوا و فربه کردن جیب شهرداری چقدر است؟ چرا سعی نمی‌کنید با استمداد طلبی از تیم‌های کارشناسی و اتاق‌های فکر و مطالعات تطبیقی و الگو‌های شبیه سازی، این جسد را اندکی کارآمد کنید؟ آقای هاشمی تشکری، یادتان نرود که فرزندان شما هم در این شهر زندگی می‌کنند. شما اگر خیلی متعهد هستید، بروید بررسی کنید همکاران شهرداریچی شما و فرزندانشان چقدر از این طرح بشکل ارتباطی (شما بخوانید غصبی) استفاده می‌کنند؟ می‌دانید در همین شهر تهران، دانشجویان حقوقی هستند که قسم خورده اند ریشه ناکارآمدی در طرح ترافیک را از راه قانونی خواهند کند؟ مگوی چند سال دیگر را گفتم تا شاید زودتر بخودتان بیایید. بخدا این حد ستم ورزی بر شهروندان، بهانه نزول بلا می‌شود، البته اگر اعتقاد داشته باشید که مسلما دارید.
شعار سال: سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره فروش مازاد طرح ترافیک به صورت روزانه، اظهار کرد: باید برای تعیین ظرفیت محدود طرح ترافیک ارزشیابی دقیقی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت زیست محیطی هسته مرکزی شهر و تعداد خودرو‌هایی که می‌تواند پذیرا باشد باید تعیین شود، ادامه داد: اگر این ظرفیت مشخص شود بیشتر از آن تعداد مجوز داده نخواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ساز و کار‌های صدور مجوز روزانه طرح ترافیک باید تغییر کند، تصریح کرد: طبقات خاصی که نیازمند مجوز هستند مانند بیماران خاص، معلولان و جانبازان، افرادی که شغل‌شان درون محدوده است باید مدنظر قرار دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: مبلغی برای ورود به محدوده طرح ترافیک از مردم طی ۴۰ سال گذشته دریافت می‌شد که این مبالغ باید صرف بهبود کیفیت آمد و شد در شهر تهران شود؛ به عنوان مثال صرف توسعه حمل و نقل و ترافیک و ... شود.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند پولی که بابت طرح ترافیک پرداخت می‌کنند مستقیما صرف بهبود ترافیک شهری خواهد شد، ادامه داد: در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تمام تلاش خود را می‌کنیم که طرح برای سال ۱۴۰۱ اصلاح شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۸۴۱۶۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین