پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۸۳۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
انگار گرد مرده بر سر شهر ریخته اند. سال های سال است که طرحی کم خاصیت و لازم التغییر بنام طرح ترافیک در حال اجرا بوده و از جیب مردم به بهانه های مختلف می کنند و صدای کسی هم در نمی آید. سکوتی منفعت طلبانه و انفعالی مثال زدنی بر شهروندان حاکم شده است. دهان رسانه ها با دادن طرح خبرنگاری دوخته شده و وکلا و پزشکان هم جزو مستثنیات طرح هستند. چه بر سر ما امده که مشتی بلند و کوتاه کم توان که توان اداره شهر را نداشته و ندارند، بشکل سنواتی طرحی لازم التغییر بنام طرح ترافیک را اداره می کنند؟ کدام خاصیت؟ کدام شفافیت هزینه کرد؟ کدام پاسخگویی؟ کدام خدمات؟ هر وقت که نزدیک موقعیت های بحرانی می شویم، می شنویم که طرح ترافیک چند ساعت تغییر ساعت داده است؟! قضاوت با خودتان.

شعار سال: ساعت ششم و نیم صبح را خیلی از همان هایی که ادعای مدیریت طرح ترافیک می کنند به چشم ندیده اند. در خصوص نماز خواندن و نخواندشان هم حرفی نداریم و به ما مربوط نیست. همین گروه در خصوص طرح ترافیک تصمیم گیری می کنند. همین گروهی که بخش قابل توجهی از آنها با اناع ارتباطات، مجوز سالیانه طرح را گرفته اند.  کدام طرح ترافیک ؟ کدام خاصیت؟ کدام شفافیت در درامدها و هزینه کردها؟ گویا این طرح تبدیل بنوعی دکان و دکه کسب درامد برای شهرداری تهران در سنوات ماضی و حال و احتمالا آینده شده است. 

الفبای مدیریت آمد و شد در این طرح رعایت نشده است. نوعی سلب آزادی و حقوق شهروندی بشکل کاملا ملموس با دیوار کشیدن دور خانه های مردم به چشم می خورد. هر دادگاهی که دوستان تمایل داشته باند حاضریم سند و مدرک در خصوص ناکارامدی ها و فسادهای این طرح ارایه کنیم ( آنهم بشکل ادواری و تاریخی). اگر جرات دارند و مرد میدان هستند، اگر اندکی به داشته های علمی و فنی خودشان مطمئن بوده و آن کاغذ پاره ای که به اسم مدرک اخذ شده، حداقل تغییرات شناختی را در انها ایجاد کرده، دعوت شان می کنیم که در برنامه زنده صداسیما یا یک محیط دانشگاهی وارد مناظره علمی شوند. می دانیم که جرات و جسارت این کار را بدلیل حجم گندکاری ها و نابسامانی های این طرح نداشته و ندارند. 

حال مان بهم می خورد از این وضعیت منفعت طلبانه و این سطح از انفعال. وکیل و پزشک و خبرنگار را بنوعی تحت پوشش درآورده اند و کمتر صدایی از این گروه شنیده می شود. می ماند مابقی جامعه که انگار راضی به وضع موجود هستند. یاد آیه 11 سوره رعد می افتیم که بهتر است خودتان نگاهی بدان بیندازید. 

خبر می رسد که سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در پاسخ به پرسشی پیرامون نظر پلیس درباره تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران بیان داشته همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود، با تصویب شورای ترافیک شهر تهران، ساعت اجرای طرح ترافیک از اول مهر تغییر کرده و از ۶:۳۰ صبح تا 18 خواهد بود. ما روی ساعت و محدوده طرح جدید ترافیک اتفاق نظر داشتیم و آن را تصویب کردیم و فعلا نیز برنامه‌ای برای ایجاد تغییرات در ساعت اجرای طرح ترافیک نداریم.

جناب سردار عزیز، از این گفته و به اصطلاح تفاهم ، خجالت نمی کشید؟ می دانید طرح ترافیک چه اثرات زیان باری بر زندگی خانوادگی مردم آورده و می آورد؟ می دانید ارتباط اعضای خانواده به چه میزان محدود شده و می شوند؟ پدری که ساعت 8 شب به خانه می رسد و شش صبح از منزل بیرون می رود را چه می توان نامید؟ شما دین دارید؟ شما الفبای قانون و حقوق اساسی را می دانید؟ شما فهمی از نگاه بینانسلی و تمدن سازی دارید؟ اگر دارید(بخدا قسم، پایتان در بیشتر مصدایق ذکر شده می لنگد)، چرا زیر بار تصویب این نوع برنامه ها و طرح ها می روید؟

طرح ترافیک تهران را 24 ساعته کنید ، راحت! خاک بر سر ما با سکوت منفعت طلبانه و انفعال مان

طرح ترافیک به هزار و یک دلیل یک طرح نیازمند تغییرات بنیادین است. کریدورهای ورودی و خروجی نیاز دارد. تسهیل در ورود و خروج می خواهد. توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را طلب می کند؟ شفافیت در هزینه کرد و دخل و خرج را می طلبد. شرافت و انسانیت در برنامه ریزی چه جایگاهی دارد؟ اسم مان را هم گذاشته ایم کشور مسلمان؟ این برنامه ریزی چه میزان با بحث خانواده پروری و حفظ حریم خانواده سنخیت دارد؟ اندکی بیشتر حساس شده و درک موضوع کنید.

سردار محمد حسین حمیدی با بیان اینکه یک ساعت به مدت زمان اجرای طرح ترافیک افزوده شده است، گفت: تنها تغییر صورت گرفته نسبت به تابستان این است که زمان اتمام طرح ترافیک از ساعت پنج به شش عصر رسیده است. این درحالی است که در گذشته و پیش از پاندمی کرونا ساعت اجرای این طرح تا هفت عصر بود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره احتمال ایجاد تغییرات دیگری در طرح ترافیک پایتخت تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز بازخوردی از طرح جدید ترافیک دریافت نشده، لازم است بازخوردگیری انجام شود و اگر بازخوردهای منفی دریافت شود، پس از بررسی اطلاعات مجددا فضا برای تصمیم‌گیری دوباره و اصلاح طرح ترافیک وجود خواهد داشت.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
خوب نوشتید بخدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین