پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
مطابق آمار اعلامی تنها ۲۷ درصد شهروندان تهرانی با حمل و نقل عمومی به مقصد می‌رسند. این در حالی است که هیچ نهادی گویا قصد کار موثر روی اصلاح طرح ترافیک را ندارد. همه بدلیل گرفتن سهمیه بیشتر حاضر به سکوت و محافظه کاری هستند. آقای زاکانی، چندین نوبت از شما در خواست کردیم که بررسی بفرمائید چند درصد مدیران شهری و خانواده‌های ان‌ها از طرح ترافیک استفاه می‌کنند؟ عدالت ادعایی شما برای شهر تهران این است؟ طرح ترافیک تعارض منافع آشکار دارد. نمی‌خواهیم اتهام بزنیم، ولی پتانسیل فساد در این طرح بسیار بالاست

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی در شرایطی نیست که بتواند تمام مسافران شهری را به مقصد برساند، گفت: این مسئله در برخی از فصول و شرایط جوی خاص بحران‌ساز می‌شود و فقط ۲۷ درصد شهروندان تهرانی با حمل و نقل عمومی به مقصد می رسند.
 
سرهنگ علی اصغر شریفی افزود: کمبود و نامتناسب بودن تعداد واگن های مترو و اتوبوس‌های لبریز از مسافر و تاکسی‌هایی که تنها به صید مسافر دربست می‌اندیشند در کنار جمعیتی که از تمام وسایل فوق زیر برف و باران مانده اند، از دید پلیس پنهان نیست.
 
وی ادامه داد: هر شهروند تهرانی با این دغدغه روبرو است که اگر هر راننده برای سفر غیر ضروری‌اش به سراغ خودروی شخصی نرود روزانه با این حجم از ترافیک روبرو نیستیم.
 
شریفی گفت: پلیس در این شرایط خاص است که مدیریت بحران را بر اعمال قانون ارجح می‌داند و برای رسیدن مسافر زیر برف و باران مانده، از ظرفیت مسافربرهای شخصی حداکثر استفاده را می‌کند.
 
نیمی از تاکسی های شهر تهران در سن فرسودگی است
 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد که از میان ۸۲ هزار تاکسی موجود در شهر تهران (که قطعا کافی نیست) ۴۱ هزار تاکسی در سن فرسودگی است.
 
وی ادامه داد: ۴۹ درصد اتوبوس‌ها و ۴۲درصد مینی‌بوس های شهری نیز فرسوده هستند و در دوران پاندمی کرونا تنها ۲۷ درصد مردم در پایتخت با وسایل حمل و نقل عمومی به مقصد رسیده‌اند که پیش از شیوع کرونا نیز ۳۸ درصد از مردم برای رسیدن به مقصد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کردند.
 
شریفی گفت: اگر از تاکسی‌های فرسوده شهر که با اخذ مجوز معاینه فنی اجازه فعالیت دارند فاکتور بگیریم تازه به این نکته می‌رسیم که بخش عمده‌ای از این تاکسی‌ها تمایل به جذب مسافر دربست دارند و طبیعتا بر اساس ماده ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات در خصوص موسسات حمل و نقل بار و مسافر، مدیران این موسسات و حتی رانندگان آنها باید در این باره پاسخگو باشند و پلیس هم در این مورد می‌تواند طبق قانون مطالبه‌گر باشد.
 
مسافربر شخصی مجوز تردد در شهر را ندارد
 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: حضور مسافربرهای شخصی در سطح شهر و معابر تهران بیش از هر ارگان و تشکلی برای پلیس چالشی جدی است و کار پلیس را در اداره ترافیک در ساعات پر رفت و آمد شهر به خصوص بر سر تقاطع ها سخت می‌کند.
 
وی گفت: گاهی پلیس مجبور است به نفع آرامش و آسایش مردم در برخورد با مسافربرهای شخصی اغماض کند.
 
شریفی با بیان اینکه با دیدن ترافیک هر روزه تهران این سوال برای هر شهروند پیش می‌آید که خودروی های تک سرنشین در شهر چه می کنند، اظهار کرد: جواب واضح است مانند من و شما به مقصد می اندیشند و برخورد با مسافربران شخصی برای پلیس در تمام طول روز معضلی جدی است که مدام با آن دست به گریبان است.
 
این مقام انتظامی افزود: پلیس با اشراف کامل بر این موضوع، مخالف حضور مسافربر شخصی است، اما با وجود اعمال قانون و سخت‌گیری‌های پلیس، مسافربران شخصی با سرپیچی از قانون و به دلایل شرایط اقتصادی نامطلوبشان مشغول به کار هستند.
 
شریفی گفت: اگر وسایل نقلیه عمومی با کیفیت، کفاف حال شهروند سرما زده را بدهد پلیس قانون را محکم‌تر از هر منتقد بی اطلاعی اعمال خواهد کرد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار: 23بهمن1400، کدخبر: 84648350، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
حمل و نقل عمومی که خوب نباشه مردم میرن سراغ خودروی شخصی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین