پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۷۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تهران که چند روز گذشته در نقشه رنگ بندی کرونا به رنگ آبی بود، ظرف چندروز نارنجی شد و احتمال آن وجود دارد، تهران تا چند روز دیگر قرمز شود.
شعار سال: «همایون سامه یح نجف آبادی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وضعیت همه‌گیری کرونا در کشور به خبرنگار ایلنا گفت: تعداد مبتلایان متاسفانه بسیار زیاد است و هر شخصی در خانواده‌اش، شاهد ابتلای فردی به بیماری است و درصورت ابتلا یک نفر در خانواده بقیه خانواده هم به احتمال زیاد مبتلا می‌شوند. امیدواریم از این پیک به سلامت عبور کنیم.

او در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در اروپا و آمریکا وضعیت پیک اومیکرون وخیم شده است و ما هم از دنیا جدا نیستیم و وضعیت ما نیز وخیم خواهد شد. فکر می‌کنم اگر پیک کرونا با همین شرایط پیش برود، وزارت آموزش و پرورش و علوم در تصمیم خودشان تجدیدنظر خواهند کرد.

سامه یح گفت: درحال حاضر سی نفر از نمایندگان به امیکرون مبتلا شده اند، یعنی از کمتر ۳۰۰ نفر، ده درصد کرونا گرفته اند. این در شرایطی است که هنوز تست گرفته نشده است و ممکن است با گرفتن تست از نمایندگان مشخص شود تعداد بیشتری از آنان مبتلا شده اند. اگر همین را به کل جامعه تعمیم دهیم، متاسفانه میزان ابتلا به شدت درحال گسترش از جمله در اطفال است. مشکل اومیکرون این است که در اطفال حتی زیر دو سال هم احتمال بستری بیشتری نسبت به سویه قبلی دارد. امیدواریم دولت شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که میزان صدمه به کمترین مقدار برسد.

او درپاسخ به این سوال که با توجه به تاکید دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بر بازگشایی مدارس در آستانه اوج گرفتن موج جدید کرونا، آیا کمیسیون بهداشت به این مساله ورود خواهد کرد، گفت: متاسفانه در حال حاضر درگیر بودجه است و جلسات کمیسیون در ارتباط با بررسی بودجه برگزار می‌شود و درمورد بازگشایی مدارس فعلا بحثی مطرح نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با برقراری محدویت‌ها گفت: تهران که چند روز گذشته در نقشه رنگ بندی کرونا به رنگ آبی بود ظرف چندروز نارنجی شد. احتمال آن وجود دارد تهران تا چندروز دیگر قرمز شود. این نشانه وخامت اوضاع است. درمورد شهر‌های دیگر نیز چنین مساله‌ای وجود دارد و باید دولت مانند گذشته محدودیت‌های سختی ایجاد کند تا از این بحران با کمترین آسیب عبور کنیم.

او درارتباط با روند واکسیناسیون در کشور گفت: ۸۰ درصد مردم ایران دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند. درمورد دز سوم بسیاری اهمال کرده اند و مراجعه نکردند و یا تمایل آن‌ها به تزریق واکسن خاصی است. اما به دلیل تزریق گسترده واکسن و قدرت بیماری زایی امیکرون که باوجود تکثیر بیشتر از دلتا کمتر است، در نهایت احتمال پر شدن بیمارستان‌ها وجود دارد، اما امیدواریم تعداد فوتی‌ها به اندازه پیک پنجم نرسد.

سامه یح درارتباط با وضعیت ذخایر دارویی کشور در آستانه به اوج رسیدن پیک جدید کرونا گفت: فعلا ذخایر به اندازه کافی در انبار‌ها وجود دارد و مشکلی فعلا دراین زمینه نیست. احتمال می‌رود میزان نیاز رمدسیور نسبت به پیک پنجم در این پیک بسیار کمتر باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال نکردن بخشی از جامعه از واکسیناسیون گفت: متاسفانه مردم در مورد واکسیناسیون دز سوم همکاری نمی‌کنند، وگرنه واکسن به اندازه کافی وجود دارد. در حال حاضر مشکل اصلی ما آن ۲۰ درصدی هستند که هیچگونه واکسنی تزریق نکرده اند. آن‌ها هم در معرض بسیار بیشتری نسبت به واکسن زده‌ها در ابتلا به بیماری و بستری هستند و همین افراد دوباره ناقل می‌شوند و تعداد بسیار زیادی از مردم را به اومیکرون آلوده می‌کنند. امتناع از واکسیناسیون در درصدی از مردم برای کل جامعه ایجاد خطر خواهد کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۹۰۰۸۶/irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
0
0
معلوم نیست کرونا کی میخواد دست از سرمون برداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
0
0
وقتی محدودیتها رو برمیداریم و بازگشاییها رو داریم مسلما باید انتظار شیوع مجدد رو داشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
0
0
خدا به ما رحم کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین