پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
گنبد آهنین، اصطلاحی برای توصیف نوعی سامانه حفاظتی از حملات موشکی است که با استفاده توامان از توان راداری و تسلیحات ضد موشکی (زمین به هوا) با آرایش لانه عنکوبتی، اقدام به محافظت از جغرافیای خاص می‌کند. اسرائیل با رویکردی تبلیغاتی، سامانه دفاع ضد موشکی خود را گنبد آهنین (ضد نفوذ) نامید. با توجه به تهدید امارات توسط انصار الله یمن برای حملات موشکی و نیاز اسرائیل به داشتن پایگاه منطقه‌ای در امارات، توافقاتی برای استقرار این سامانه در امارات صورت پذیرفته است. غافل از اینکه سامانه گنبد آهنین اولا سامانه‌ای بدلیل نیازمندی به روزآمدی مستمر، سامانه‌ای بشدت پر هزینه بوده، ثانیا در برابر حملات شدید بشدت آسیب پذیر است و ثالثا، قابلیت چندانی در درگیری‌های کوتاه برد و پرتابه‌های برد کوتاه ندارد.
شعار سال: شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که موافقت سریع اسرائیل برای فروش این سامانه به امارات بعد از سلسله حملات پی در پی (یمن) به ابوظبی در جریان سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات صورت گرفت.

اسحاق هرتزوگ که سفر او به ابوظبی هم‌زمان با سومین عملیات جنبش انصارالله یمن در عمق خاک امارات بود اعلام کرد که نگرانی‌های امنیتی امارات را مورد توجه قرار خواهد داد.

پس از این اظهارات رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که مقام‌های اسرائیلی ابراز آمادگی کرده‌اند که تسلیحات نظامی از جمله سامانه دفاعی گنبد آهنین را به امارات متحده عربی بفروشند.

این تصمیم رژیم صهیونیستی در حالی است که همین سامانه گنبد آهنین در جریان جنگ ۱۲ روزه غزه در رهگیری بسیاری از موشک‌های فلسطینیان ناکام ماند.

پایگاه خبری «آکسیوس»، شامگاه دیروز (چهارشنبه)، خبر داد که هیأتی از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به‌تازگی برای رایزنی درباره حملات ارتش یمن وارد ابوظبی شده است.

آکسیوس به نقل از مقامات تل‌آویو در این خصوص گزارش داد که عده‌ای از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی هفته گذشته وارد امارات شدند تا درباره ارائه کمک‌های نظامی و اطلاعاتی به ابوظبی در پی حملات ارتش یمن رایزنی کنند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما این وبگاه آمریکایی در ادامه فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

آکسیوس در ادامه خبر داد که امارات از تل‌آویو در زمینه پدافند موشکی و مقابله با پهپاد‌ها درخواست کمک کرده است. طبق این گزارش، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و آژانس‌های امنیتی این رژیم به‌زودی درخواست کمک امارات را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد. این وبگاه آمریکایی همچنین خبر داد که تل‌آویو تا جایی که امکان داشته باشد، قصد کمک به امارات را دارد، اما در عین حال، قصد ندارد که فناوری‌های حساس خود در اختیار این کشور بگذارد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اخیرا خبر داد که تل‌آویو به منظور شناسایی موشک‌های ارتش یمن با دادن سامانه‌های هشدار سریع به امارات موافقت کرده است. «آلون بن دیوید» خبرنگار کانال ۱۳ گزارش داده بود که سامانه‌های هشدار سریعی که تل‌آویو تصمیم گرفته آن‌ها را به امارات بدهد، شامل سیستم‌های راداری و نرم‌افزار‌های کنترل است. کانال ۱۳ همچنین گفته بود که هدف از ارسال چنین سامانه‌هایی به امارات، ایجاد یک سامانه دفاعی منطقه‌ای است که خود تل‌آویو بتواند در آینده از آن بهره ببرد.

بعد از انجام ۳ عملیات پی در پی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق امارات، صهیونیست‌ها به شدت احساس نگرانی می‌کنند. «عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در یادداشتی به نگرانی‌ها از حملات ارتش یمن علیه مواضع امارات پرداخته بود. او با بیان اینکه مسافت صنعاء تا ابوظبی برابر با فاصله صنعاء تا بندر ایلات (جنوب اراضی اشغالی) است، از تل‌آویو خواسته بود که به جای صدور بیانیه، به امارات کمک کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد نیوز، تاریخ انتشار:۱۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۷۳۷۶۹/www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین