پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد شدید از نقش غرب در تشدید تنش میان اوکراین و روسیه گفت: غرب در حل تنش روسیه و اوکراین تا این لحظه نه‌تن‌ها نقشی نداشته بلکه سنگ‌اندازی می‌کند.

  رشعار سال: جب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به شدت از شیوه تعامل غرب با بحران روسیه و اوکراین انتقاد کرد.
 
وی اعلام کرد: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تا این لحظه خط مشی مثبتی برای حل این تنش ارائه نکرده است.
 
رجب طیب اردوغان ادامه داد: نگاه جهان به تحولات دونباس و مناطق مرزی آن دوخته شده است و امیدوارم که صلح همچنان در این منطقه پابرجا بماند.
 
اردوغان همچنین تاکید کرد: ما تمایل داریم که در سطح عالی نشستی میان آقایان پوتین و زلنسکی برگزار کنیم. ما به رئیس‌جمهور اوکراین اطلاع دادیم که آماده ایفای نقش در کاهش تنش هستیم. چنانچه پس از دیدار با پوتین، مأمور به مانجیگری میان روسیه و اوکراین شویم، ما این مأموریت را خواهیم پذیرفت و تلاش خواهیم کرد مسئولیتی را که بر عهده ما نهاد شده، انجام دهیم.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا نقش مثبتی در بحران اوکراین ایفا نکرده، تاکید کرد: غرب در حل تنش روسیه و اوکراین تا این لحظه نه‌تنها نقشی نداشته بلکه سنگ‌اندازی می‌کند.
 
گفتنی است که مقامات و رسانه‌های غربی طی ماه‌های اخیر ادعای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین را مطرح کرده و به همین بهانه فشارها علیه مسکو را افزایش داده‌اند. آمریکا و متحدانش با دستاویز قرار دادن این حمله خیالی، تحریم‌های سنگینی علیه روسیه آماده کرده و شمار نیروها و تجهیزات نظامی خود را در شرق اروپا افزایش داده‌اند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار: 15بهمن1400، کدخبر:5416712 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین