پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۷۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
بعد از تقدیم دسته گل و انتشار توئیت تحریک کننده سفیر روسیه بر روی مزار گریبایدوف در تهران، شاهد موضع گیری تندی توسط اقشار گوناگون بودیم. حملاتی که در روز اول قابل پیش بینی بود و شعار سال، تذکر ئ هشدار لازم را در همان روز به سفیر روسیه داد. اما ایشان بجای عقب نشینی، سکوت یا عذرخواهی، اقدام به توجیه کرد و بر شدت آتش افزود. در آخرین انتقادات، شاهد اعتراض تند حشمت الله فلاحت پیشه در این خصوص هستیم. فلاحت پیشه، با یادآوری عکس کنفرانس ننگین تهران و توئیت اخیر جناب سفیر، ایشان را عنصر نامطلوب نامیده و علاوه بر احضار و اخراج، پیشنهاد بازنگری در رابطه ایران و روسیه (تعبیر به رابطه حقارت آمیز) را داده است.
شعار سال: نماینده ادوار مجلس و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به ماجرای گرامیداشت گریبایدوف در سفارت روسیه واکنش نشان داد.

حشمت الله فلاحت پیشه در توئیتی نوشت: سفیر روسیه نماینده یک رابطه حقارت آمیز با کشور ماست. از یادآوری کنفرانس ننگین تهران تا ادای احترام به گریبایدوف یکی از پلیدترین بازیگران تاریخ مظلومیت ایرانیان. کار از احضار و اخراج این عنصر نامطلوب گذشته، باید این رابطه حقارت آمیز را اصلاح کرد.
 
تداوم حملات تند به سفیر روسیه در ایران

سفارت روسیه در تهران اعلام کرد که سفیر این کشور به مناسبت روز دیپلمات، به بنای یادبود گریبایدوف ادای احترام کرده است. الکساندر سرگئی ویچ گریبایدوف، سفیر کبیر روسیه در تهران در ۹ بهمن ۱۲۰۷ در تهران به دست معترضان کشته شد.

گریبایدوف در حساس‌ترین سال‌های تاریخ ایران در دوران قاجار در مذاکرات ترکمانچای و نگارش عهدنامه آن نقشی اساسی ایفا کرد و مدت کوتاهی پس از عقد عهدنامه، به عنوان وزیر مختار روسیه به ایران آمد.

عهدنامه ترکمانچای ۲۰ بهمن ۱۲۰۶ در منطقه‌ای به همین نام میان عباس میرزا ولیعهد وقت ایران و گریبایدوف امضا شد و به جدایی بخش‌های وسیعی از خاک ایران و الحاق آن به روسیه، اخذ غرامت ۲۰ میلیون روبلی از ایران و ضبط نسخ خطی کتابخانه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و انتقال آن به روسیه انجامید.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۱۶۰۲۴۴۵، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
0
0
سال 1407 نزدیکه شاید ایشون می خواد گریبایدوف این قرن باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
مردک کج خیال بد دهن، فکر کرده هر گنده گویی رو بهش اجازه می دن که انجام بده. باش سفیر روسیه یا هر خراب شده دیگه ای . اینجا ایرانه، بفهم کم فم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین