پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
قائم مقام حزب اعتماد ملی با رد ائتلاف در قالب لویی‌جرگه، گفت: نباید اجازه داد که استبداد حزبی به وجود آید؛ می‌توان اتحاد را در قالب ائتلاف و کرامت افراد تعریف کرد.

شعار سال: حجت‌الاسلام رسول منتجب ‌نیا عصر جمعه در همایش پیش کنگره پانزدهم حزب مردمسالاری که در کانون فرهنگی توحید برگزار شد، افزود: حیات اجتماعی و تنظیم روابط اجتماعی و سیاسی افراد در جامعه بر چهار مقیاس تبیین می شود.

وی اظهار داشت: براساس این 4 مقیاس می‌توان دیوار ساختار جامعه را تنظیم کرد؛ اولین مقیاس عقل و منطق است که بسیار معیار مناسبی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود. مقیاس دوم شرع و آموزه‌های وحیانی است که این موضوع مکمل منطق عقل است. مقیاس سوم عرف و مقیاس چهارم نیز عقلانیت است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی، توسعه سیاسی را منوط به وجود آزادی و دموکراسی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: آزادی در کشور نیز منوط به وجود احزاب در کشور است.

منتجب‌نیا اضافه کرد: دموکراسی و جامعه مدنی بدون وجود حزب، یک شعار پوچ و توخالی است. در رابطه با مسائل سیاسی جامعه می‌توان چهار حالت را تعریف کرد ابتدا استبداد و دیکتاتوری، دوم روشهای پوپولیستی، سوم نظام هیئتی و محفلی (لویی‌جرگه‌ای) و مدل آخر نیز مدل تحزب است.

وی افزود: در مدل تحزب باید انتخابات حزبی باشد؛ احزاب فراگیر در کشور وجود داشته باشند و با یکدیگر رقابت کنند. در این مسیر باید همه بزرگان سیاسی عقل و خرد خود را در قالب احزاب تجمیع کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 28 آبان 1395، کد مطلب: 82313624:www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین