پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور گفت: برق رسانی به ۵۰ هزار خانوار عشایری انجام نشده، به همین دلیل هدف و اولویت اصلی ما برق رسانی به این گروه است.
شعار سال: علی چهل امیرانی مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور، گفت: در طرح برق رسانی به عشایر، ۱۰ درصد از هزینه تمام شده توسط عشایر آن منطقه و ۹۰ درصد آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

به گفته مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور، برق رسانی به حدود ۱۹۰ هزار خانوار عشایری انجام شده و تعداد باقی مانده قرار است از طریق انرژی‌های تجدید پذیر (مولد‌های خورشیدی) برق رسانی شوند، زیرا امکان احداث شبکه در این مناطق وجود ندارد.

در حال حاضر در بخش برق رسانی به عشایر سه بخش وجود دارند، بخش اول عشایری که هم در ییلاق و هم در قشلاق برق دارند که عمدتا سکونتگاه آن‌ها به صورت تجمیعی است و در کانون‌های عشایری زندگی می‌کنند.

بخش بعدی عشایری هستند که یا در قشلاق و یا در ییلاق برق رسانی آن‌ها انجام شده و بخش سوم در هیچ کدام از قسمت‌ها برق‌رسانی انجام نشده که ۵۰ هزار خانوار هستند.

از سال گذشته با بومی‌سازی تجهیزات برای برق رسانی قابل حمل خورشیدی به عشایر، نزدیک به ۱۰ هزار خانواده عشایری به برق دسترسی پیدا کرده‌اند که به گفته مسئولان، تا پایان خرداد سال آینده به ۲۰ هزار و ۵۰۰ خانوار خواهد رسید.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز، تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: www.gostaresh.news /۲۴۲۶۷۷
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین