پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۶۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
مجری طرح و نگهداری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری 42 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی در دهه فجر امسال به روستانشنیان این استان خبرداد.

شعارسال: مجری طرح و نگهداری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری 42 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی در دهه فجر امسال به روستانشنیان این استان خبرداد.

حمید محمدپور در حاشیه بازدید از برقرسانی به روستای " نده "بخش لوداب شهرستان بویراحمد در این استان، گفت: در دهه فجر امسال و برای اولین بار، 42 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به 42 خانوار روستایی فاقد برق در مناطق مختلف سردسیری و گرمسیری استان واگذار می شود.

وی اظهارکرد: از تعداد 42 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی واگذاری شده به روستانشینان استان کهگیلویه و بویراحمد، 24 نیروگاه خورشیدی به روستای " سرتنگ لیراب دیشموک کهگیلویه "، " 12 نیروگاه به روستاهای " تیمج و شاه نشین بهمئی " ، چهار نیروگاه خورشیدی به روستای " نده لوداب بویراحمد " و 2 نیروگاه خورشیدی به روستای " پهریز باشت " واگذار شده است.

مجری طرح و نگهداری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، اعتبار هزینه شده برای واگذاری نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی به روستانشنیان این استان را حدود شش میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان کرد.

محمدپور خاطرنشان کرد: تمامی نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی واگذار شده به روستانشنیان استان کهگیلویه و بویراحمد رایگان بوده است.

وی تصریح کرد: نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی می توانند برق و روشنایی چهار لامپ LED ، یک دستگاه تلویزیون کوچک، یکدستگاه یخچال و یکعدد شارژ موبایل را تامین کنند.

مجری طرح و نگهداری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی توان روشن نمودن وسایل پرمصرف برق را ندارند، خاطرنشان کرد:‌ باتری ذخیره این نیروگاهها در صورت بارش باران و برف تا 48 ساعت امکان تامین برق را دارد.

محمدپور عنوان کرد: این نیروگاهها به روستاهایی واگذار می شود که فاقد جاده دسترسی و یا فاقد شبکه های برقرسانی در فاصله های نزدیک باشند.

وی پراکندگی و سخت گذری برخی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد را از مهمترین مشکلات کنونی برای برقرسانی به آنان برشمرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1396، کدخبر: 96111709729، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
به هر مقدار که این ظرفیت ها و سرمایه ها به روستاها برده بشه از اون طرف هم کارافرینی داریم هم از مهاجرت های بی رویه کم میکنیم
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
این نیروگاه ها تو این زمان که کمبود اب انقدر احساس میشه برای تولید برق خیلی بدرد می خوره
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
چه اتفاقات خوب و مدبرانه ای در استان اتفاق میوفته بهره گیری از انرژی خورشید مناسب ترین راه برای تامین روشنایی و برق در روستاهاست
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین