پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری ۷۱ نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی روستایی به روستانشینان این استان در دوساله اخیر و برای اولین بار خبر داد.

شعارسال: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری ۷۱ نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی روستایی به روستانشینان این استان در دوساله اخیر و برای اولین بار خبر داد.

مهندس داود راهزادی در حاشیه بازدید از واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی یک کیلوواتی به روستانشینان نده بخش لوداب شهرستان بویراحمد اطهار داشت: در سال‌های 95 و96برای اولین بار 71 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی روستایی به روستانشینانی که در مناطق بسیار سخت گذر و کوهستانی قراردارند واگذار شد.

وی با تشریح چگونگی واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی واگذارشده به روستانشینان عنوان کرد: این نیروگاه‌ها به روستانشینانی واگذار شده که اغلب حتی فاقد راه ارتباطی مناسب بوده و انتقال این نیروگاه‌ها با چارپایان انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال 95 و برای اولین بار توانستیم 29 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به برخی از روستاهای این استان بطور رایگان واگذار و اکنون این روستانشینان از نعمت برق برخوردار هستند.

راهزادی، تعداد نیروگاه‌های خورشیدی یک کیلوواتی واگذار شده به روستانشینان استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 را 42 نیروگاه در روستاهای شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، باشت و بویراحمد عنوان کرد.

وی گفت: از 42 نیروگاه واگذاری شده در سالجاری، 24 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به روستانشینان سرتنگ لیراب دیشموک، 12 نیروگاه به روستای تیمج شاه نشین بهمئی، چهار نیروگاه به روستای نده لوداب بویراحمد و 2 نیروگاه به روستای پهزیر باشت واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قیمت ریالی هر نیروگاه معادل 200 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: تمامی این نیروگاه‌ها بصورت رایگان در اختیار روستانشینان این استان واگذار شد.

راهزادی افزود: نیروگاه‌های خورشیدی یک کیلوواتی به روستاهایی واگذار می‌شود که فاصله مکانی از شبکه‌های برقرسانی طولانی و از سویی در مناطق بسیار سخت گذر واقع شده باشند.

وی مهم‌ترین مزایای واگذاری این نیروگاه‌ها را کاهش هزینه‌های اقتصادی برای دولت و سرعت بخشی به برقدار نمودن روستاهای فاقد برق با وجود فاصله‌های طولانی آن‌ها از شبکه‌های برق برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برقدار بودن تمامی روستاهای بالای 10 خانوار که دارای کدروستایی هستند خبر داد و یادآورشد: تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در این استان که دارای کد روستایی از سوی وزارت کشور بوده اکنون از نعمت برق برخوردار هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1396، کدخبر: 1605168، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین