پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۷۳۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی اخیرا در تلوزیون ظاهر شد و ماجرای عجیبی را روایت کرد که تا امروز، به جز در گزارشات تخصصی، کسی در این سطح مدیریتی به زبان نیاورده بود؛ اینکه در یکی دو سال گذشته، بانک مرکزی مبالغ قابل توجهی دلار از بازار نیما خرید و به قیمت ۴۲۰۰ تومان، در قالب ارز ترجیحی به فروش می‌رسانده است. فقط در سال ۹۹ بالغ بر ۶ میلیارد دلار!
شعار سال: علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی اخیرا در تلوزیون ظاهر شد و ماجرای عجیبی را روایت کرد که تا امروز، به جز در گزارشات تخصصی، کسی در این سطح مدیریتی به زبان نیاورده بود.

اینکه در یکی دو سال گذشته، بانک مرکزی مبالغ قابل توجهی دلار از بازار نیما خرید و به قیمت ۴۲۰۰ تومان، در قالب ارز ترجیحی به فروش می‌رسانده است. فقط در سال ۹۹ بالغ بر ۶ میلیارد دلار!

موضوعی که توسط عبدالناصر همتی، رییس قبلی بانک مرکزی، به عنوان نقدی بر عملکرد خودش قلمداد کرد و ضمن تکذیب موضوع، گفت که تبدیل نیمایی به ۴۲۰۰ صورت نگرفته، بلکه از ذخایر بانک مرکزی خرج شده و قرار شده مابه تفاوتش با نرخ ets به عنوان بدهی دولت تلقی شود؛ بدهی که ۳ سال مهلت پرداخت دارد؛ و البته مصوبه سران قوا را هم داشته!
 
تعداد بازدید : 5
 
حال مسئله اینجاست که از ۳ رییس قوا در آن زمان، دو نفر هنوز هم بر مسند قدرت هستند. آیا خلق ۱۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اثر این سیاست کافی است تا مطمئن باشیم از این تجربه‌ی از ابتدا اشتباه، درس گرفته اند؟!
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شبکه اینترنتی اکو ایران، تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۶۰۶، www.ecoiran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین